سرعت در معابر پایتخت زیر ذره‌بین پلیس/احضار رانندگان متخلف و ثبت شکایت پلاک در صورت تکرار تخلف

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از رصد ۲۴ ساعته سرعت غیرمجاز در معابر پایتخت خبر داد و گفت که رانندگان متخلف از طریق پیامک و تماس تلفنی برای اخذ تعهد به پلیس احضار می‌شوند.

سرهنگ علی همه خانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره رصد سرعت غیرمجاز در معابر اظهارکرد: در برخی از روزها و همچنین برخی از ساعات شبانه روز به دلیل خلوتی معابر شاهد افزایش سرعت شمار معدودی از رانندگان در معابر هستیم. اقدامی که یکی از مهم‌ترین علل تصادفات در پایتخت به شمار می‌رود و سهم ۲۶ درصدی از علل وقوع تصادفات را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: رانندگان باید بدانند که برابر قوانین و مقررات کشور، سرعت خودروها در معابر به صورت ۲۴ ساعته و از طریق دوربین های نظارت و کنترل سرعت رصد می‌شود و علاوه بر آن تیم های سیار کنترل سرعت و گشت های خودرویی پلیس نیز فعال هستند.  

همه خانی با بیان اینکه پلیس نسبت به شناسایی و اعمال قانون خودروهای دارای سرعت غیر مجاز اقدام خواهد کرد، گفت: همچنین انجام حرکات نمایشی با خودرو و دیگر تخلفات نیز از سوی پلیس رصد شده و با آن برخورد می‌شود.

به گفته معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، رانندگان متخلف از طریق ارسال پیامک و تماس تلفنی به پلیس راهور احضار می‌شوند و در مرحله اول با دستور قضایی تعهد می‌دهند که دیگر چنین رفتاری نخواهند داشت و اگر تخلف را تکرار کنند، ثبت شکایت پلاک برای آنها صورت خواهد گرفت.

همه خانی درباره اینکه ثبت شکایت پلاک منجر به چه پیامدی برای رانندگان خودروها خواهد شد، گفت: خودروی ثبت شکایت شده در هر نقطه‌ای از سطح کشور که مشاهده شود توقیف خواهد شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.