سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بزرگترین خدمت به نظام است


سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بزرگترین خدمت به نظام است

۱۵:۵۱ (سه شنبه ۵ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

استاندار کردستان سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی را بزرگترین خدمت به نظام و مردم دانست.

علیرضا  شهبازی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد اجرایی طرح توسعه بخش کشاورزی کردستان در سنندج اظهار کرد: توسعه همه جانبه استان منوط به توسعه کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی نقش کلیدی در توسعه کشور دارد، تصریح کرد: کردستان با داشتن مدیران کوشا و ساعی و همچنین استعدادها و امکانات خدادادی در این منطقه در اجرای طرح توسعه کشاورزی جزو استان‌های برتر خواهد شد.

وی بیان داشت: اجرای این طرح موجب تغییر و توسعه و پیشرفت چشمگیری در بخش کشاورزی استان و حتی سایر حوزه‌ها نیز می‌شود.

استاندار کردستان گفت: بخش کشاورزی استان بیش از سایر بخش‌های اقتصادی، گردشگری، صنعت و معدن قابلیت سرمایه‌گذاری را دارد.

شهبازی با بیان اینکه عدم اشتغال عاملی در ازهم پاشیدگی بنیان خانواده‌ها است، عنوان کرد: مهم‌ترین تاثیر اجرای طرح توسعه کشاورزی ایجاد اشتغال در نتیجه حفظ و تحکیم خانواده‌ها است.

* اجرای ۹۵ طرح کشاورزی در مریوان مصوب شده است

فرماندار مریوان نیز در این جلسه اظهار داشت: تاکنون ۹۵ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان در این شهرستان مصوب شده است.

عبدالله رشیدی‌پور خاطرنشان کرد: اگر مناطق مرزی و به ویژه مریوان از عرصه‌های مناسبی برای کشاورزی برخوردار است اما به لحاظ امنیتی محدودیت واگذاری و نقشه‌برداری وجود دارد.

وی از مسئولان کشوری و استانی خواست در راستای موضوع  ذکر شده اقدامات و فعالیت‌هایی را به منظور توسعه کشاورزی در مناطق مرزی انجام دهند.

* آب تخصیص داده شده جوابگوی نیاز بخش کشاورزی بیجار نیست

فرماندار شهرستان بیجار هم در این جلسه بیان داشت: امسال از طرف وزارت نیرو ۲ میلیون مترمکعب آب به این شهرستان اختصاص داده شده است که جوابگوی این بخش نیست.

خلیل جمشیدی سقف تسهیلات پرداختی به طرح‌های کشاورزی را ۳۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: باید متناسب با نوع طرح‌ها و هزینه‌بری آنها سقف اعتبارات تعیین و افزایش پیدا کند.


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.