سرمایه گذاری دولتی، استقلال سینمای مستقل را زیر سوال می‌برد

متاسفانه در حال حاضر به علت وجود برخی مشکلات، سرمایه گذاری سینمای مستقل به طور اساسی در بخش دولتی انجام می شود که این موضوع استقلال آن را زیر سوال می‌برد.

فرزاد موتمن، کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار  حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص سینمای مستقل گفت: فیلم های سینمای مستقل فیلمهایی خارج از روند غالب تولید هستند که با بودجه کم و شرایط خاص، توسط برخی علاقه مندان به این نوع از سینما ساخته می شود.
وی افزود: این فیلم ها به لحاظ فرم و محتوا نیز تصویرگر دنیای فیلمساز است و به این ترتیب این فیلم ها راه خود را در توزیع و اکران پیدا می‌کنند.
وی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر به علت وجود برخی مشکلات تهیه کنندگی و سرمایه گذاری سینمای مستقل به طور اساسی در بخش دولتی انجام می شود که این موضوع استقلال آن را زیر سوال می‌برد.
موتمن بیان کرد: بخش خصوصی نیز به علت ریسک پذیری بالا قادر به سرمایه گذاری نیست و به همین علت می‌توان گفت در حال حاضر ما سینمای مستقل نداریم.
این کارگردان در خصوص نوع و کیفیت حضور بازیگران در سینمای مستقل؛ عنوان کرد: حضور بازیگران در این نوع فیلم ها قاعده خاصی دارد که این که گاهی اوقات این افراد با در اختیار گذاشتن خود در خدمت این فیلم ها، عدم دریافت دستمزد بالا و شراکت با سرمایه گذاران در روند ساخت این فیلمها به بهبود این اوضاع کمک می کنند.
وی تصریح کرد: در صورت پیشروی همین روال در سینمای ایران ضمن برقراری ارتباط خوب و موثر این آثار با مخاطبان قادر به عملکرد بهتری نسبت به افراد مبتدی خواهد بود.
موتمن در خصوص رویکرد تبلیغاتی این آثار؛ خاطرنشان کرد: متاسفانه در ایران به علت عدم ساخت این فیلم ها به صورت سنتی، استراتژی تبلیغاتی نیز وجود ندارد، اما در صورت درخواست وزارت ارشاد از پردیس ها برای نمایش مستمر و اختصاصی این آثار، این سینماها می توانند محل تجمع مخاطبان فراوان باشند.
موتمن با اشاره به تبلیغات موفق شب های روشن؛ خاطرنشان کرد: برای تبلیغات این فیلم در بیلبوردها عبارت فقط ۳ هفته فقط ۳ سینما حک شد که تاثیر قابل توجهی نیز برجای گذاشت./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.