سرمایه گذاری شرکت آمریکایی در ساخت ربات های حفار نفت

چهارشنبه ۲۸ تیر – ۰۳:۱۰:۴۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- شرکت شلمبرژه با مشارکت شرکت لیکوید روباتیکز، برای ساخت روبات های حفاری نفت و گاز سرمایه گذاری می کند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  این شرکت خدمات حفاری آمریکایی و شرکت آمریکایی لیکوید روباتیکز، با ایجاد شرکت مشترکی با نام لیکوید روباتیکز اویل اند گس، از فناوری ویو گلایدر (Wave Glider) برای خدمات حفاری استفاده خواهند کرد.
هر دستگاه ویو گلایدر، با بهره برداری مستمر از منابع انرژی های محیط اطراف خود همچون انرژی خورشیدی و حرکت امواج، می تواند فاصله های بسیار طولانی در اقیانوس طی کند یا مدت ها در یک نقطه ثابت بماند و بدون نیاز به سوخت گیری دوباره، مناطق گسترده ای از دریا رو مورد نظارت قرار دهد.
دستگاه های ویو گلایدر، نخستین دستگاه های خودکار دریایی هستند که نیروی محرکه خود را از امواج دریا به دست می آورند و شلمبرژه امیدوار است با تکیه به تخصص خود در زمینه نفت و گاز و بهره گیری از فناوری شرکت لیکوید روباتیکز، خدمات حفاری نوینی به مشتریان خود عرضه کند.
شلمبرژه و لیکوید روباتیکز در این شرکت جدید سهمی برابر دارند و لیکوید روباتیکز دستگاه های ویو گلایدر و مهندسان خود را به میدان می آورد و شلمبرژه، فناوری های پیشرفته در زمینه بالادستی نفت و توان بازاریابی جهانی خود را به اشتراک می گذارد.
شرکت لیکیود روباتیکز اویل اند گس، عرضه انحصاری دستگاه های ویو گلایدر را به همه متقاضیان در سطح جهانی به عهده خواهد داشت.
آشوک بلانی، مدیر فناوری شلمبرژه گفت: ما همواره مشتاق توسعه فناوری های نوین کاربردی در صنعت نفت و گاز هستیم و ظرفیت های تازه ایجاد شده با عرضه دستگاه های ویو گلایدر برای اکتشاف و تولید فراساحلی، به ویژه در زمینه های لرزه نگاری و نظارت زیردریایی و زیست محیطی، برای ما بسیار جذاب است.
دستگاه های خودکار ویو گلایدر می توانند تا یک سال بدون نیاز به نیروی انسانی، سوخت یا یک کشتی خاص تدارکاتی، به عملیات فراساحلی بپردازند.
شلمبرژه بزرگ ترین شرکت ارائه کننده خدمات حفاری در جهان به شمار می آید و مجموع سود آن در سال ۲۰۱۱ میلادی، به حدود ۴۰ میلیارد دلار می رسیده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۸۱۵۱۰۴۲۱۴۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.