سرمایه اجتماعی اساس اقتدار پلیس است

به گزارش ایرنا، سرهنگ ˈعزیزالله ملکیˈ روز جمعه در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه اراک به مناسبت آخرین روز از هفته نیروی انتظامی افزود: سرمایه اجتماعی بستر ساز زمینه های مشارکت فعال شهروندان در ایجاد و احساس امنیت است.

وی اظهار کرد: این مهم سلامت جامعه، پایداری و ثبات امنیت اجتماعی و مسوولیت پذیری را در جامعه تقویت کرده و افزایش کنترل اجتماعی، پایین آمدن نرخ جرم و تخلف را در پی دارد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: ارتباط صحیح بین مردم و پلیس، پاسخگویی و کارآمدی سیستم، در مجموع باعث اعتماد سازی و نهادینه شدن امنیت در جامعه می شود.

سرهنگ ملکی توضیح داد: برقراری امنیت مهمترین مولفه در جوامع بشری محسوب می شود که باعث ایجاد آرامش و ثبات و افزایش رضایت مندی مردم خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: افزایش گشت های انتظامی و امنیت اخلاقی، ارتقا سطح آموزش کارکنان، تربیت پلیس جامعه محور، توجه به معیشت کارکنان و حقوق شهروندی و پاسخگویی به مطالبات مردمی از جمله اقدامات ماموران انتظامی استان مرکزی در برقراری امنیت و نظم اجتماعی است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: بر همین مبنا در شش ماهه نخست امسال کشفیات مواد مخدر استان ۱۵۰ درصد، مشروبات الکلی ۳۰ درصد، کالای قاچاق ۴۰ درصد، توقیف خودروهای متخلف ۱۱۰ درصد و دستگیری اتباع خارجی بدون مجوز ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه قبل رشد داشته است.

سرهنگ ملکی یادآور شد: اطلاع ر سانی در مواقع ضروری از طریق شماره ۱۱۰ بزرگترین کمک در دستیگری افراد شرور و مقابله با جنایت است که با همکاری مردم قابل اجرا است.ک/۲

۸۱۴۹/۵۰۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.