سرکوب مسلمانان میانمار را متوقف کنید

نماینده ایران در نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل:

نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد در نامه ای به دبیرکل این سازمان، با ابراز نگرانی از سرکوب مسلمانان میانمار، ورود قوی و صریح سازمان ملل را برای حمایت از مسلمانان این کشور خواستار شد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، محمد خزاعی نماینده کشورمان در سازمان ملل طی نامه ای به دبیر کل این سازمان، خواستار ورود سریع سازمان ملل به این مساله و توقف کشتار مسلمانان بی دفاع میانمار شد.

خزاعی در این نامه، توجه مقامات ارشد سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی را به گزارش‌های منتشر شده درباره سرکوب مسلمانان در استان روهینگیای میانمار جلب و تاکید کرد: سرکوب مسلمانان میانمار به کشته شدن صدها شهروند غیر نظامی بیگناه، تخریب مساجد و منازل و اخراج مردم از سرزمین خود منجر شده است.

 به گزارش ستاد حقوق بشر، در این نامه همچنین از اظهارات برخی مقامات رسمی میانمار که مسلمان را فاقد حقوق شهروندی می‌دانند، به شدت ابراز نگرانی و تصریح شده است: مسلمانان روهینگیا، قرنها در این منطقه زندگی کرده اند.

محمد خزاعی خطاب به بان کی مون تاکید کرد: براین باوریم که پاکسازی قومی و مذهبی مسلمانان تحت هر بهانه ای، بر اساس حقوق بین المللی شناخته شده، اقدامی ناعادلانه و غیر قابل توجیه است.

نماینده کشورمان تصریح کرد: سازمان ملل باید با اقدامات فوری و در راستای حفظ و اجرای مفاد منشور ملل متحد و نیز حمایت از حقوق اساسی مردم مسلمان میانمار، از حکومت این کشور بخواهد اقدامات لازم را در توقف سرکوب مسلمانان میانمار به اجرا درآورد.

خزاعی خطاب به دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: انتظار می‌رود جنابعالی در این موضوع نیز مانند سایر موضوعات، با قدرت و صراحت، اقدامات ممکن را برای توقف این رویداد فاجعه بار و جلوگیری از اقدامات مشابه بعدی به عمل آورید.

نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد سکوت و بی تفاوتی جامعه بین المللی در قبال شرایط مسلمانان میانمار را کمک به نقض فاحش حقوق اساسی مسلمانان و حقوق بین الملل خوانده که رویه خطرناکی را در روابط بین الملل ایجاد خواهد کرد.

محمد خزاعی در پایان این نامه ابراز امیدواری کرد حکومت میانمار به نگرانی‌های جامعه بین المللی به صورت مثبت و سازنده پاسخ دهد تا مسلمانان روهینگیا بتوانند با احترام و امنیت به خانه و کاشانه خود بازگردند.

گفتنی است؛ رونوشتی از این نامه همزمان برای نماینده سازمان همکاری‌های اسلامی مستقر در سازمان ملل متحد و همچنین خانم ها،  ناوی پیلای کمیسر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر و والری آموس مسئول امور بشر دوستانه سازمان ملل ارسال شد.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.