سفیر ایران در اسپانیا : آینده زبان فارسی دراین کشورامیدبخش است

به گزارش ایرنا، دکتر مرتضی صفاری نطنزی جمعه شب درضیافت شامی که به افتخار شرکت کنندگان درهمایش ˈآموزش و یادگیری زبان فارسی در اسپانیاˈ برگزار کرده بود، گفت: ˈ خوشبختانه، زبان فارسی هر روز جایگاه بهتری در اسپانیا بدست می آورد ودانشجویان و علاقمندان بیشتری به فراگیری آن گرایش پیدا می کنند.ˈ

وی افزود: این امر، از یکسو، نشانه غنای فرهنگی و جاذبه معنوی نهفته در زبان فارسی وازسوی دیگر، علاقه مردم و فرهیختگان اسپانیایی به شناخت بیشتر ایران و انقلاب اسلامی آن است.

صفاری خاطرنشان کرد: این وضعیت، مسئولیت نمایندگان اعزامی ایران به اسپانیا را هر چه بیشتر سنگین می کند و ما را وا می دارد برای بهبود هر چه بیشتر جایگاه زبان فارسی و رفع مشکلات احتمالی آن بکوشیم.

وی در این زمینه از تلاش دانشگاههای اسپانیا و استادان و مدرسان زبان فارسی برای گسترش ˈاین زبان غنی، ارزشمند و متعالیˈ به اسپانیولی زبانها قدردانی کرد.

سفیر ایران برگزاری همایش دو روزه ˈآموزش و یادگیری زبان فارسی در اسپانیاˈ را ستود و اطمینان داد که نتایج همایش مذکور را با هدف بهبود وضعیت آموزش و ترویج آن در این کشور جنوب غربی اروپا پیگیری خواهد کرد.

در این نشست که دکتر ˈمحمدرضا دهشیریˈ معاون آموزشی و پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ˈسید محمدرضا دربندیˈ رییس مرکز آموزش و گسترش زبان و ادبیات فارسی و شماری از استادان و متخصصان زبان فارسی و اسپانیولی حضور داشتند، از خدمات و تلاش های ˈامیر پورپزشکˈسرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مادرید در پایان دوره ماموریتش قدردانی به عمل آمد.

همایش آموزش و یادگیری زبان فارسی از طریق ارایه حدود ۳۰ سخنرانی و مقاله در مدت دو روز راه های بهبود آموزش آن را به اسپانیولی زبانها مورد بررسی قرار داد.

هم اکنون در شش دانشگاه اسپانیا و رایزنی فرهنگی ایران در مادرید حدود ۲۵۰ دانشجو و زبان آموز در سطوح مختلف به فراگیری زبان فارسی مشغول هستند.

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در پایتخت اسپانیا نیز فرزندان خانواده های ایرانی مقیم این کشور اروپایی را آموزش می دهد.

اروپام ** ۱۵۵۱*۵۳۶

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.