سقوط قیمت‌ها در بازار آهن ادامه دارد

۲۸ آبان ،

پس از کاهش قابل توجه قیمت تختال و شمش فولاد در رینگ فلزات بورس کالا در هفته قبل ، خریداران بازار آهن نیز تن به خرید کالای گران ندادند و فروشندگان مجبور به کاهش قیمت شدند.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر، به سبب مصوبه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر محاسبه نرخ ارز مبادله‌ای در معاملات بورس کالا ، قیمت فولاد کاهش یافت که تاثیر این کاهش به طور کاملا محسوس در بازار آهن ملاحظه شد.
تقاضا در بازار آهن به حداقل رسید اما در مقابل اکثر فروشنده ها تلاش کردند کالای خود را به وجه نقد تبدیل کنند.
به این ترتیب روند نزولی قیمت میلگرد ادامه یافت و به هزار و ۸۵۰ تومان در هر کیلوگرم در تهران رسید.
نزول قیمت ها تا آنجا ادامه یافت که میلگرد هزار و۶۲۰ تومانی هم در بازار به گوش رسید.
قیمت میلگرد در پایان دو هفته پیش در اهواز هزار و ۹۳۰ تومان و در اصفهان هزار و ۹۴۰ تومان بود اما چهارشنبه قبل میانگین قیمت میلگرد در اهواز به هزار و ۶۸۰ تومان و دراصفهان به هزار و ۷۲۰ تومان رسید اما قیمت ها در تهران پایین تر از اهواز، اصفهان یا یزد بود.
به گفته فعالان بازار آهن، فروشندگان میلگرد در تهران در هفته اخیر مسابقه فروش گذاشتند که تقاضا نبود بنابراین فشار روی قیمت ها شدت گرفت.
اما یکی از دلایل اصلی سقوط قیمت آهن آلات در بازار ، رسیدن قیمت بیلت در بورس به هزار و ۵۰۰ تومان بود که سبب شد خریداران سیاست صبر را در پیش بگیرند.
مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید گفت : هفته قبل قیمت مواد اولیه فولاد یعنی تختال و شمش در بورس ۱۱ تا ۱۷ درصد ارزان شده است که معاملات بازار آهن را تحت تاثیر قرار داد.
علی اصغر بهرامی افزود: محصولات فروخته شده در بورس به صورت اعتباری معامله شدو کالا آخر آذر تحویل داده می گردد و خریدار یک ماه پس از تحویل وجه معامله را به حساب فروشنده واریز می کند.
پیش بینی می گردد قیمت ها تا دو ماه آینده همچنان کاهشی باشد و روند کنونی ادامه خواهد یافت.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.