سلطانیه: فضای مذاکرات با آژانس بسیار سازنده است/وزیر خارجه انگلیس: درصورت عدم اطمینان بخشی ایران، اتحادیه اروپا تحریم​هایش را شدیدتر خواهد کرد

علی اصغر سلطانیه اعلام کرد که گفت‌وگوها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره‌ برنامه هسته‌ای ایران به خوبی پیش می‌رود.

به گزارش رویترز علی اصغر سلطانیه، نماینده‌ دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه در حال ورود به مقر نمایندگی دیپلماتیک ایران برای انجام گفت‌وگوها با آژانس، به خبرنگاران گفت: ما گفت‌وگوهای خوبی داشتیم. همه چیز در مسیر صحیح قرار دارد، فضا بسیار سازنده است.

هرمان ناکارتس، معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در امور پادمان‌ها روز دوشنبه در آغاز نشست دوروزه با مقامات ایرانی در وین در حالی که به محل هیات نمایندگی ایران در وین وارد می‌شد، به خبرنگاران گفته بود: هدف از این مذاکرات دو روزه رسیدن به توافقی درخصوص یک رویکرد برای حل کلیه مسایل باقی‌مانده با ایران است .

ناکارتس که ریاست هیات آژانس را در مذاکرات با ایران بر عهده دارد، گفت: ما برای تداوم گفت‌وگوها با ایران با رویکردی مثبت اینجا هستیم. اکنون این مهم است که بتوانیم در خصوص اساس مسایل مذاکره کنیم و ایران دسترسی به افراد، اسناد و اطلاعات و سایت‌ها را برای ما فراهم سازد.

عصر ایران نیز به نقل از رویترز، گزارش داد: “ویلیام هیگ” وزیر امور خارجه انگلیس گفت در صورتی که ایران فعالیت های ملموسی را برای برطرف کردن نگرانی های بین المللی نسبت به برنامه هسته ای اش انجام ندهد، اتحادیه اروپا تحریم های شدیدتری را علیه ایران اجرا خواهد کرد.

قرار است در روز سوم خرداد گروه ۱+۵ و ایران مذاکرات هسته ای را در شهر بغداد برگزار کنند.

هیگ ادامه داد: اتحادیه اروپا خواهان آن است که دلایل و مستندانی را ببابد که نشان دهد تهران اقدامات معینی را برای اطمینان بخشی به جهان درباره اینکه برنامه هسته ای اش بعد نظامی ندارد انجام داده است.

وی این سخنان را قبل از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل مطرح کرد و گفت: هم اکنون منتظر می مانیم تا برخی از اقدامات ملموس و پیشنهادهایی را از طرف ایران شاهد باشیم. در غیر این صورت، اتحادیه اروپا تحریم های ضد ایرانی را شدیدتر خواهد کرد.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.