سندروم دیسترس تنفسی حاد و تهدید حیات

۱۲م دیماه ،

برخی از اشخاص مبتلا به سندروم دیسترس تنفسی حاد حتی پس از ترک بیمارستان نیاز به دستگاه اکسیژن دارند.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه آکادمی پزشکان خانواده آمریکا گروهی از محققان با انجام مطالعات خود دریافتند بیماری جدی دیسترس تنفسی حاد یا ARDS‌ که می‌تواند سبب اختلال در دریافت اکسیژن و تنگی نفس شود عاملی برای تهدید زندگی اشخاص مبتلا محسوب می‌شود.

براساس این گزارش محققان افزودند: برای کاهش علائم این بیماری، بیماران مبتلا باید در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بررسی شوند و بسیاری از آنان تا موقعی که بتوانند خودشان اقدام به نفس کشیدن کنند باید به دستگاه تنفس مصنوعی یا ونتیلاتور وصل شوند.

نتایج حاصل از این گزارش ضمن بیان این که صدمه به ریه‌ها و یا آسیب آنها توسط یک بیماری یا عفونت‌های خونی می‌تواند منجر به وقوع بیماری ARDS  شود افزود برخی از اشخاص مبتلا به این بیماری در صورت مرخص شدن از بیمارستان نیز همچنان باید از دستگاه اکسیژن استفاده کنند تا شدت علائم تنگی نفس در آنها تخفیف پیدا کند.

به گفته محققان احتمال بروز اختلال استرس پس از سانحه و پریشانی‌های روانی ممکن است در بعضی از اشخاص مبتلا به این بیماری رخ دهد که در این میان پزشکان و مراقبان بهداشتی این بیماران نقش مهمی در کنترل این علائم دارند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.