سهم تئاتر شهرستان در بودجه فرهنگی دستگاه‌ها مشخص شود

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

محمدباقر بنایی نماینده مجلس شورای اسلامی:

یک نماینده مجلس شورای اسلامی از ارگانها،‌ نهادها و دستگاه‌های دولتی خواست با در اختیار گذاشتن سالن و تجهیزات و نیز تأمین بودجه گروه‌های نمایش شهرستان، به ارتقای تئاتر شهرستانها کمک کنند.

به گزارش هنرآنلاین،محمدباقر بنایی با اشاره به مظلومیت تئاتر شهرستان، یادآور شد: هنر نمایش در ایران سابقه طولانی دارد، به علاوه اینکه این هنر،‌ مقدمه و خاستگاه هنر سینما و تلویزیون است؛ بنابراین اگر گروه‌های نمایشی شهرستانی به خوبی حمایت معنوی ومادی شوند،‌ می‌توان موفقیت‌های بیشتری در این زمینه کسب کرد.

این نماینده مجلس، جشنواره‌های تئاتر استانی و منطقه‌ای کشور را مقدمه‌ای برای جشنواره تئاتر فجر دانست و گفت: با توجه به نبود سالنهای تئاتری مناسب در شهرستانها، هیچ شکی باقی نمی‌ماند که همه دستگاه‌ها، ارگانها و نهادها(نه تنها وزارت ارشاد) باید از کارهای فرهنگی به خصوص تئاتر حمایت کنند.

وی این کمک‌ها را شامل دراختیار گذاشتن سالن و تجهیزات و نیز تأمین بودجه دانست وافزود: بعضی نهادها مانند شهرداری حمایت‌هایی انجام می‌دهند ولی کافی و به موقع نیست تا گروه‌های شهرستان بتوانند به طور مستمر اجرای تئاتر داشته باشند و چراغ آن را روشن نگه دارند.

باقری از دستگاه‌های مختلف خواست تا بخشی از بودجه فرهنگی خود را برای زنده‌ نگه‌داشتن تئاتر شهرستان اختصاص دهند و تصریح کرد: بعضی دستگاه‌ها بودجه فرهنگی خود را به ورزش اختصاص می‌دهند ولی با یک برنامه‌ریزی و ایجاد انسجام، می‌توان تدبیری اندیشید تا هنرهای نمایشی نیز از این بودجه سهمی داشته باشند.

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: باید جایگاه تئاتر در کشور مشخص شود و هنگامی در این عرصه توفیق خواهیم داشت که نقش نمایش در فرهنگ‌سازی درک شود و مسئولان نیز ضمن این آگاهی و شناخت، به ارتقای آن کمک کنند.

انتهای پیام/۵۳
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.