سوء استفاده برخی واردکنندگان از نوسان نرخ ارز/اطلاعات متخلفان در پورتال ارزی موجود است

چکیده: وزیر صنعت، معدن و تجارت اعتراف کرد که برخی واردکنندگان ارز مرجع را برای واردات کالای خود دریافت کرده، اما کالا را براساس دلار ۳۰۰۰ تومانی به مردم فروخته‌اند.

مهدی غضنفری با اشاره به سوء استفاده برخی وارکنندگان از نوسان قیمت ارز در بازار فاش کرد: براساس اولویت‌های تعریف شده به گروه‌های اقلام اساسی و دارو ارز مرجع برای واردات داده شد، اما متاسفانه برخی واردکنندگان از این رانت سوء ‌استفاده کرده و کالا را با دلار ۳۰۰۰ تومانی به مردم فروختند.

او با اشاره به این‌که اطلاعات این دسته از متخلفان در پورتال ارزی موجود است و سازمان حمایت براساس این اطلاعات با این افراد برخورد تندی خواهد کرد، گفت: باید مصرف ارزی کشور را در اولویت‌های ۹ و ۱۰ به صفر برسانیم.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت در صورت صرفه‌جویی مردم در خرید کالاهای موجود در اولویت‌های ۹ و ۱۰ ، کشور بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی خواهد داشت.

غضنفری در همایش روز جهانی استاندارد با بیان این‌که به دلیل محدودیت های ایجاد شده و افزایش قیمت ارز مجبور به سهمیه بندی پرداخت ارز به متقاضیان شدیم، اظهار کرد: دولت قصدی برای ممنوع کردن واردات کالا به کشور ندارد، اما وضعیت به گونه ای شده که بهتر است مردم دیگر کالاهای موجود در اولویت‌های ۹ و۱۰ را نخرند؛ به ویژه کالاهایی که مشابه تولید داخل نیز دارند.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.