سومین بخش “تئاتر نصر” از رادیو نمایش پخش می‌شود

سومین بخش بررسی و معرفی تئاتر نصر به عنوان اولین مرکز تئاتری، پنج‌شنبه شب، ساعت ۲۳ و پانزده دقیقه ازرادیو نمایش پخش می‌شود.

پیمان شیخی، سردبیر و محقق برنامه “تماشاخانه” که تماشاخانه‌های تهران را از قدیم تا به امروز مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد در خصوص برنامه پنج‌شنبه ۳۰ شهریور به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: تاکنون ۶ برنامه در خصوص تئاتر نصر ضبط شده که ۲ برنامه از رادیو نمایش به سمع شنوندگان رسیده است و پنج‌شنبه ۳۰ شهریور سومین قسمت آن پخش خواهد شد.
وی افزود: تئاتر “نصر” به دلیل این که اولین تماشاخانه دائمی ایران محسوب می‌شد، ویژگی خاصی داشته و آن مسئله این است که هر فصلی و زمانی از سال امکان تماشای نمایش در آن وجود داشت.
شیخی تصریح کرد: تئاتر نصر در ابتدا نام تئاتر تهران را داشته و پس از فوت “سید علی خان نصر” این نام برای آن نهاده شده است.
وی بیان داشت:‌ در این برنامه گفتگویی با داریوش اسدزاده داریم، این هنرمند پیشکسوت حدود سی و خورده‌ای سال در آنجا به عنوان بازیگر حضور داشته و ۱۰ سال نیز مدیر مرکز تئاتر “نصر” بوده است به همین خاطر اطلاعات زیادی از این مرکز دارد.
شایان ذکر است؛ “تماشاخانه” پنج‌شنبه‌ها ساعت ۲۳ و پانزده از رادیو نمایش و تکرار آن نیز یکشنبه‌ها ساعت ۱۸ و سی دقیقه پخش می‌شود.
گفتنی است، تهیه‌کننده این برنامه نوید جولایی و سردبیر ، محقق و مجری پیمان شیخی است./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.