سومین چاپ «دلتنگی» به کتاب‌فروشی‌ها رسید

دوشنبه ۱۹ تیر – ۰۳:۱۲:۰۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- چاپ سوم رمان «دلتنگی» نوشته‌ی آلبرتو موراویا با ترجمه‌ی زنده‌یاد فرامرز ویسی اخیراً منتشر شده است.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، «دلتنگی»، برنده‌ی جایزه‌ی ادبی ویارجوی ایتالیا، زندگی نقاش جوانی است که اسیر دلتنگی است و فکر می‌کند که اگر با زنی دوست شود می‌تواند این دلتنگی را از خودش دور کند. او پس از مرگ نقاش پیری با مدل او دوست می‌شود. منتها در پی آن است که با خرج کردن برای آن دختر، دل او را به دست بیاورد که در این امر هم با شکست مواجه می‌شود. این رمان روایتگر «عشق کثیف» است و تصویری موجز از پدیده‌ی عشق در قرن مالیخولیایی بیستم ارائه می‌دهد.
 آلبرتو موراویا (با نام اصلی آلبرتو پینکرله)، در ۲۸ نوامبر ۱۹۰۷ میلادی در شهر رم زاده شد. او طی ۸۳ سال عمر خود، بیش از ۳۷ رمان، مجموعه داستان کوتاه و نمایشنامه منتشر کرده است. «زن سرخ‌پوش»، «دنباله‌رو»، «بی‌تفاوت‌ها» و «داستان‌های رومی» از جمله آثار مطرح این نویسنده هستند. موراویا را به‌عنوان بزرگ‌ترین نویسنده‌ی قرن بیستم ادبیات ایتالیا می‌شناسند، و پازولینی (شاعر، کارگردان و منتقد ایتالیایی)، او را فرهیخته‌ترین نویسنده‌ی تاریخ ایتالیا دانسته است.
این نویسنده در آثار خود به موضوعاتی چون بیگانگی، وجودگرایی و مسائل اجتماعی می‌پردازد. وجه شاخص رمان‌های او، بر رئالیسم خشن و انتقاد صریح از طبقه‌ی متوسط ایتالیای قرن بیستم استوار است. همچنین او در بسیاری از آثارش به تجزیه و تحلیل روان‌شناسانه‌ی شخصیت‌های داستانش می‌پردازد و پرده از خصایل پنهان آنان برمی‌کشد و برای این منظور، به شیوه‌های مختلف داستان‌نویسی – از رئالیسم تا سوررئالیسم و داستان‌های واپسینی که بیشتر به مقاله نزدیک‌ترند، روی می‌آورد.
از زنده‌یاد فرامرز ویسی، ترجمه‌ی کتاب پرفروش «زمانی که یک اثر هنری بودم» نوشته‌ی اریک‌امانوئل اشمیت نیز در انتشارات افراز منتشر شده است.
چاپ سوم کتاب «دلتنگی» در ۳۲۸ صفحه و با قیمت ۱۱۵۰۰ تومان منتشر شده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۹۱۵۱۲۰۵۴۵۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.