سیستم نظارتی مکنا در ناجا

جام جم آنلاین: جانشین فرمانده نیروی انتظامی از تعریف سیستم نظارتی جدید به نام مکنا خبر داد و گفت: با راه‌اندازی سیستم جامع مکنا ما به دنبال ساماندهی امور و ارائه خدمات مناسب به مردم هستیم.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار احمدرضا رادان در اولین کارگاه آموزش راهبری تعالی‌ساز پلیس پیشگیری ناجا گفت: از آنجایی که پلیس پیشگیری یکی از بزرگترین و تخصصی ترین پلیس‌های کشور به حساب می‌آید، نوع نظارت بر کلانتری ها و پاسگاه‌ها با تعریف ایزوی ملی به نام «مکنا» در پلیس پیشگیری ناجا شکل گرفت.

وی با بیان اینکه ساماندهی کلانتری‌ها، مدیریت در تعالی رفتار مورد توجه ناجا است، افزود: تمامی اقداماتی که در پلیس پیشگیری ناجا تاکنون انجام شده است همچون پازلی است که امروز با راه‌اندازی مکنا تکمیل شده است تا ما در پروژه کلانتری‌ها به هدف نهایی خود برسیم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به ماموریت‌های پلیس پیشگیری، اظهارداشت: هیچ یک از پلیس‌های کشور با این میزان از مراجعات مردم روبرو نیست لذا با راه‌اندازی سیستم جامع مکنا ما به دنبال ساماندهی امور و ارائه خدمات مناسب به مردم هستیم.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: بنای کار ما بر این بود که سیستم مکنا را از تهران بزرگ به صورت پایلوت شروع کنیم این در حالی است که همه استان های کشور نسبت به آن مکلف شده‌اند و باید نسبت به انجام آن ماموریت‌های خود را با جدیت پیگیری کنند. ما در موضوع مکنا با هیچ واحدی شوخی نداریم و باید این کار سنگین در مدت زمان کوتاهی به مرحله اجرا درآید.

وی با بیان اینکه باید بخشی از اقدامات صورت گرفته در کلانتری‌‌ها مورد اصلاح قرار گیرد، تصریح کرد: تمام کلانتری‌ های ما باید براساس مکنا سطح‌بندی شوند و به حداقل‌های پیش‌بینی شده ناجا دست پیداکنند چرا که در غیر این صورت از چرخه سیاستگذاری ناجا خارج و مورد بازخواست قرار می‌گیرند.

سردار رادان افزود: شایستگی انتصاب و ارتقای درجه با توجه به این سیستم جامع تعریف خواهد شد و هیچ رییس کلانتری نمی‌تواند ارتقای درجه یابد مگر اینکه بتواند مدال‌های مورد نیاز این طرح را بدست آورد.

وی تصریح کرد: پلیس راه‌آهن و پلیس فرودگاه‌ها نیز باید براساس تکالیف تعیین شده در مکنا کارهای خود را به انجام برسانند چرا که تا مهرماه باید زیرساخت‌های لازم فراهم و در پروسه زمانی مهر تا بهمن‌ماه مکنا به مرحله اجرا درآمده باشد.

رادان افزود: ارزیابی سیستم مکنا در اسفندماه انجام خواهد شد و مدال‌ها به فرماندهان کلانتری‌ها اختصاص خواهد یافت.

جانشین فرماندهی ناجا در حاشیه این کارگاه آموزش در جمع خبرنگاران نیز گفت: ما در جامعه‌ای متدین و ملزم به انجام مباحث دینی زندگی می‌کنیم که خوشبختانه در ماه مبارک رمضان انواع جرایم در سطح کشور با کاهش چشمگیر روبرو می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ناجا همراهی با مردمی است که می‌خواهند مراسم مذهبی خود را برگزار کنند. پلیس، امنیت مراسم‌ مردم را در ماه مبارک تأمین خواهد کرد.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص برخورد پلیس با افرادی که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند، اظهارداشت: ما براساس حکم حکومتی کار می‌کنیم و کسانی که در ملاءعام اقدام به خوردن و آشامیدن کنند با برخورد پلیس روبرو شده و اگر در خودرو نیز اقدام به مصرف مواد غذایی کنند خودروی آنها توقیف و به مراجع غذایی معرفی می‌شوند.

سردار رادان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه ساماندهی اغذیه فروشی‌ها در ماه مبارک رمضان به چه صورت خواهد بود، گفت: ما تلاش داریم در این ماه تمام نیازهای مردم مرتفع شود؛ این در شرایطی است که باید موضوعات و شئونات دینی مدنظر قرار گیرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.