پیشگیری بهترین وسیله برای جلوگیری از تخلفات بانکی است

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: پیشگیری می تواند بهترین وسیله و کارآمدترین اهرم برای جلوگیری از بروز تخلفات در نظام بانکی کشورمان باشد.

 الهیار ملکشاهی در گفت و گو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه  امور بانکی در ایران فاقد سیستم نظارتی هوشمند است اظهار داشت: متاسفانه عمده سیستم بانکی از نظارت هوشمند برخوردار نیست و بروز تخلف بزرگ ۳۰۰۰میلیاردی گواهی بر این ادعا است.

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس ادامه داد: شکل گیری یک فساد بزرگ مالی مرور زمان  خسارت جبران نا پذیری را برای جامعه و به خصوص اقتصاد کشور به دنبال دارد و این در حالی است که با نظارت دقیق شاهد چنین تخلفاتی نخواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت متعهد بودن مدیران فعال در سیستم بانکی تصریح کرد: برخی از مدیران فاقد توانمندی های لازم و مقبول هستند که با این وجود به سمت های خود قرار می گیرند که این خود می‌تواند عامل مهم  بروز تخلف باشد.

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس خاطر نشان کرد: در صورت بروز هر گونه تخلف مالی برخوردی جدی صورت تنها راه حل عدم تکرار چنین تخلفاتی است و بانک ها و موسسات مالی باید سیستم نظارتی دقیقی برای جلوگیری از هر گونه تخلف مالی تشکیل دهند./پ۳


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علی:

    جدیدا موسسه مالی کوثر دست به ابتکاری نو زده که با ۱۰ روز تاخیر در باز پرداخت قسط وام طی از طریق پیامک به مشتری و تمام ضامنین مربوطه اخطار به پرداخت قسط تاخیری در طی ۵ روز می نماید که از این طریق علاوه بر حفظ کرامت مشتری از خروج سرمایه های کلان از سیستم های بانکی پیشگیری می نمایید. که این روش به سایر موسسات و بانک ها قابل توصیه است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.