سیلاب خسارتی بر جای نگذاشت/مدیریت بحران در آماده‌باش است

4-439.jpg

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان از جاری‌شدن آب در برخی از نقاط این استان خبرداد و گفت: خوشبختانه در جریان این سیلاب هیچ‌گونه خسارتی وارد نشد.

رسول حسام در گفت و گو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح جزئیات این خبر گفت: روز گذشته با توجه به پیش‌بینی که سازمان هواشناسی انجام داده بود در بخش‌هایی از این استان سیلابی خفیف جاری شد که خوشبختانه هیچ‌گونه خسارتی در پی نداشت.

وی با بیان اینکه در بخش‌هایی از جنگل گلستان آب به روی سطح جاده آمد گفت: در همان لحظات اولیه نیروهای مدیریت بحران با همکاری سایر دستگاه‌ها عملیات پاکسازی را انجام داده و جاده را بازگشایی کردند.

حسام با بیان اینکه شدت بارش‌ها تند بود اظهارکرد: مقدار بارش به حدی نبود که سبب جاری‌شدن سیلاب شدید در شهر و معابر شود و در دهانه و حاشیه رودها رفع شد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تاکنون گزارش خاصی مبنی بر واردشدن خسارت به افراد یا اماکن به ستاد مدیریت بحران ارسال نشده که البته پیش بینی می‌شود مشکل خاصی نیز وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی نیروهای مدیریت بحران در حالت آماده‌باش هستند گفت: به شهروندان و مسافرانی که به این استان می‌آیند توصیه می‌کنم در شرایط ناپایدار جوی که امکان وقوع سیلاب نیز وجود دارد از استقرار در حریم رودخانه و مناطق پرخطر خودداری کنند و در صورتی که در این مناطق دچار حادثه شدند به نقاط مرتفع و ایمن پناه ببرند.

وی همچنین با اشاره به بارش باران‌های پاییزی در این استان از ساکنان استان گلستان خواست حتما مجرای خروجی آب در بام خانه را چک کنند و پوشش آن را نیز اصلاح کنند تا آسیبی به ساختمانشان نرسد و هشدارها و نکات مربوط به جلوگیری از این حوادث را که از سوی کارشناسان اعلام می‌شود در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.