شادترین مردم جهان چرا شاد هستند؟

خبرآنلاین: شادی تنها سرخوش بودن نیست ویا لبخند به لب داشتن ؛شادی معیارهایی دارد که برخی از کشورها به دلیل داشتم این معیارها شادترین کشور های دنیا محسوب می شوند.

معیارهای “شاد بودن” جمعیت یک کشور در چیست؟! چه عواملی در شکل گیری یک جامعه شاد موثرتر هستند؟! آیا داشتن سرمایه ملی یا داشتن پول و درآمد سرشار به تنهایی می تواند گویای شادی باشد یا عوامل دیگری هم باید لحاظ شوند؟! آیا نرخ تورم و بیکاری می توانند به تنهایی شاخص های ارزیابی شادی ملی باشند؟!

در اوایل ماه ژانویه سال ۲۰۱۱ میلادی،مجله مشهور آمریکایی فوربس Forbes فهرست ۱۱۰ کشور دارای شادترین مردم دنیا را منتشر کرد که در آن کشور “نروژ” شادترین کشور جهان قلمداد شده بود .

در این تحقیق جامع که توسط انستیتوی تحقیقاتی LEGATUM انجام شده به ترتیب نروژ،دانمارک،فنلاند،استرالیا،نیوزیلند،سوئد،کانادا،سوئیس،هلندو آمریکا شادترین مردم دنیا را دارند و بعد از آنها،کشورهای ایرلند،ایسلند،انگلستان،اتریش،آلمان و بلژیک در رده‌های ۱۱ تا ۱۶ کشورهای شاد دنیا قرار دارند.

این تحقیقات کشورهای جهان را در سال ۲۰۱۰ در ۱۱۰ رتبه طبقه‌بندی کرده است که این میزان ۹۰ درصد جمعیت کل جهان را پوشش می‌دهد.

معیارهای انتخاب شادترین کشورها

معیارهای مختلفی از جمله رضایت از کسب و کار، میزان سطح سلامت جامعه،وضعیت تأمین و امنیت اجتماعی،وضعیت اقتصادی،داشتن دموکراسی،داشتن وقت آزاد،نداشتن درد و رنج،داشتن توانایی مراقبت از خود،بودن در کنار دوستان و خانواده و بیان نظرات شخصی در خانه و جامعه بدون ترس و بدون احساس ناامنی،داشتن فرصت تحصیل رایگان و همچنین امکان بروز خلاقیت و کارآفرینی جزو معیارهایی بود که این مجله برای ارزیابی خود جهت معرفی شادترین کشورها مد نظر قرار داده بود.

بدیهی است برای “شاد” قلمداد نمودن جمعیت یک کشور مجموعه کاملی از این معیارها هستند که تاثیرگذار هستند و نه لزوما یک یا چندتا از آنها! هرچقدر تحقق این معیارها بیشتر باشد،ارزیابی ما از شاد بودن افراد آن جامعه نیز منطقی تر و به واقعیت نزدیک تر خواهد بود.

جدول زیر نشان دهنده کشورهای برتر در زمینه این شاخصه هاست.  

شاخص

رتبه اول

رتبه دوم

رتبه سوم

اقتصاد

نروژ

سوئیس

هلند

کارآفرینی

دانمارک

سوئد

آمریکا

حکومت و سیستم اداره کشور

سوئیس

دانمارک

نیوزیلند

تحصیلات وآموزش

نیوزیلند

استرالیا

فنلاند

سلامتی و بهداشت عمومی

آمریکا

ایسلند

سوئیس

امنیت فردی و اجتماعی

ایسلند

نروژ

فنلاند

آزادی فردی و اجتماعی

کانادا

نروژ

نیوزیلند

تامین اجتماعی

نروژ

دانمارک

سوئد

   


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مهدی:

    خوش بحالشون ما که مردیم انقد بد خلقی دیدیم
    کیشه انقد مشکل نداشته باشیم، بتونیم یه خنده از ته دل بزنیم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.