شافعی سرعت بخشی به اجرای سه فاز پارس جنوبی را خواستار شد

به گزارش ایرنا به نقل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو)، ‘غلامرضا شافعی’ در جریان بازدید از پیشرفت چند فاز پارس جنوبی تاکید کرد: ایدرو باید با تسریع در اجرای فازهای پارس‌ جنوبی و جبران عقب‌ ماندگی‌ها، نشان دهد که سازمانی صاحب برند و پیشرو در اجرای پروژه های بزرگ نفت و گاز است.

وی گفت: ایران با در اختیار داشتن حدود ۱۱ درصد ذخایر نفت قابل برداشت جهان و ۱۷ درصد ذخایر گاز جهان، رتبه نخست مجموع ذخایر نفت و گاز دنیا را از آن خود کرده است.

شافعی با استناد به آمارهای رسمی پیش‌ بینی کرد که حداقل تا ۸۰ سال آینده نفت و تا ۱۵۰ سال دیگر گاز برای تولید و صادرات در اختیار داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به آمار و ارقام یاد شده، سرمایه‌گذاری در صنعت برای کشور حیاتی بوده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در همین حال، اشتغال‌زایی و تولید ثروت را برای کشور در پی خواهد داشت و بی دلیل نیست که در برنامه های مختلف توسعه‌ای، مورد توجه مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

رئیس هیات عامل ایدرو در جمع مدیران فازهای پارس جنوبی با ذکر سوابق درخشان ایدرو در توسعه این فازها، افزود: مدیران ستادی باید با اعطای اختیارات کافی و حذف بروکراسی زاید اداری و عملیاتی، شرایط لازم را برای تسریع در اجرای پروژه ها فراهم آورند.

وی پس از این بازدید، در نشست مشترکی با وزیر نفت و مدیران شرکت نفت و گاز پارس، درباره آخرین وضعیت پیشرفت فازهای ایدرو در پارس جنوبی و راهکارهای تسریع در اجرای این پروژه ها به گفت و گو نشستند.

اقتصام **۱۶۰۱**۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۹۹۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.