شایعات درباره آغاز حملات علیه شبه نظامیان هزاران نفر را در پاکستان آواره کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات پاکستانی گزارش دادند که هزاران نفر در وزیرستان شمالی به دلیل نگرانی از افزایش درگیریها و حملات نظامی علیه شبه نظامیان فرار کردند.

آوارگی مردم پاکستان درحالیست که مقامات این کشور بارها تاکید کرده اند پاکستان در پی حمله فوری علیه شبه نظامیان در مناطق قبیله نشین نیست.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وزیرستان شمالی یکی از هفت منطقه قبیله نشین در پاکستان مقر طالبان افغانستان و القاعده است.

شایعه آغاز حملات ارتش پاکستان علیه شبه نظامیان اوایل هفته جاری پس از آن پخش شد که طالبان پاکستان در گفتگو با رسانه ها اعلام کرد که یک گزارش را از منابع اطلاعاتی درباره حملات در وزیرستان شمالی دریافت کرده است.

“احسان الله احسان” سخنگوی تحریک طالبان پاکستان در نامه ای که به خبرگزاری ها ارسال شد، گفت: عملیات نظامی در ۲۶ آگوست آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.

این شایعه زمانی پخش شد که آسوشیتد پرس،  در مطلبی به نقل از مقامات سازمان اطلاعاتی پاکستان و افغانستان نوشت “ملا دادالله” رهبر طالبان پاکستان در منطقه باجور بر اثر این حمله کشته شده است.

دادالله در سال ۱۹۹۴ زمانی که جنبش طالبان شکل می گرفت، به این جنبش پیوست و هنگامی که اسماعیل خان، والی سابق هرات به طرف قندهار پایگاه اصلی طالبان پیشروی می کرد ملا دادالله بر اثر انفجار یک مین پای چپ خود را از دست داد.

گفته می شود که دادالله رهبری عملیات نظامی حکومت طالبان به رهبری ملا محمد عمر را به عهده داشت و از جمله نزدیک ترین افراد وی بود.

دادالله در اکثر جنگ های طالبان که پیروزی هایی را برای آنان به ارمغان می آورد، شرکت داشت. ملا دادالله متهم است که شمار زیادی از مردم شهرهای شمالی را قتل عام کرده است.

ملا دادالله به عنوان فرمانده ارشد طالبان در شش سال گذشته در مناطق جنوبی حملات علیه نیروهای افغان و نیروهای خارجی را رهبری می کرد و باور بر این است که گروگان گرفتن امدادرسانان خارجی و افغان و سربریدن گروگان ها به دستور وی انجام می شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.