شبکه مترواترنت کرمان بهره برداری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، براساس مصوبه دولت استان کرمان به عنوان پایلوت دولت الکترونیکی انتخاب شده بود که با بهره برداری رسمی از این پروژه، یکی از زیرساخت های اصلی اجرای این مصوبه، عملیاتی خواهد شد.

شبکه مترواترنت استان کرمان، بزرگ‌ترین، گسترده‌ترین و کامل‌ترین شبکه مترواترنت (تجمیع) استانی محسوب می شود که پوشش کل مراکز مخابراتی تمامی شهرهای استان را محقق و امکان مرکز مدیریت شبکه متمرکز در شهر کرمان را عملیاتی می کند که با هدایت سازمان فناوری اطلاعات ایران و توسط متخصصان داخلی، طراحی و پیاده سازی شده است.

بهبود دسترسی دستگاهها تا سطح یک گیگابیت برثانیه، افزایش پهنای باند داخل استانی و بین‌شهری و پشتیبانی از سرویس‌های VOIP، ویدیو کنفرانسینگ و تلویزیون مبتنی بر IP از جمله مهمترین اهداف پیاده سازی این شبکه محسوب می شود.

مترو اترنت، پوشش شبکه‌ای اطلاعات داخلی شهر یا استان را براساس الگوی فیبر‌نوری تامین می‌کند به نحوی که پهنای باند بالا در حد گیگابیت در دسترس کاربران و خدمات دهندگان قرار ‌می‌گیرد.

شبکه سراسری پرسرعت استان کرمان، ظرفیت عرضه خطوط پرسرعت به تمام کاربران استانی از طریق شرکت مخابرات استان‌ کرمان و یا شرکت‌های دارای مجوز را دارد و اپـراتـورها مـی‌تواـننـد پهنای مورد نیاز خود را از طریق این شبکه دریافت کنند.

بر این اساس در واقع مترو اترنت بستر مخابراتی برای تحقق دولت الکترونیکی، سلامت الکترونیکی، تجارت الکترونیکی و آموزش الکترونیکی و انتقال مکالمات اینترنتی و ویدیوی درخواستی و شبکه‌های اختصاصی VPN محسوب می شود.

در نقطه انتهایی شبکه مترو اترنت نیز، بخش خصوصی به عنوان ارایه دهنده اینترنت پرسرعت (PAP) قرار می‌گیرد.
به گزارش مهر، شبکه مترواترنت استان کرمان، طی یک سال گذشته به صورت پایلوت زیر بار بوده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.