شجاعی در گفتگو با آریا:خبرهای خوش برای اهالی فرهنگ و هنر در راه است

خبرگزاری آریا-مدیر عامل صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران از توافقات جدید برای حمایت های درمانی اهالی فرهنگ و هنر خبر داد.

مهدی شجاعی،مدیر عامل صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان ، روزنامه نگاران و هنرمندان در گفتگو با خبرنگار آریا اظهار داشت: صندوق حمایت از نویسندگان ، روزنامه نگاران و هنرمندان که در جهت حمایت حرفه ای ، صنفی و معیشتی از اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه تأسیس شده است علاوه بر بحث بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی اهل قلم ، روزنامه نگاران و هنرمندان اقدام به اجرای طرح تکریم سالمندان این عرصه می نماید.

این خدمت با تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تدبیر شده بود که سال گذشته بیش ۱۴۰۰متقاضی داشت که پیش بینی می شوند در سال جاری بیش از این میزان متقاضی داشته باشیم.

ارائه هزینه های درمانی تا مرز نیم میلیارد ریال

مدیر عامل صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان ، روزنامه نگاران و هنرمندان با بیان اینکه شاهد مواردی هستیم که هزینه های دارو و درمان برخی از هنرمندان از سقف خدمات بیمه تکمیلی فراتر رفته و بار سنگین مشکلات را ایجاد می کند اظهار داشت:در موارد خاص کمک هزینه های درمان نیز از سوی  این صندوق به این افراد ارائه می شود.

شجاعی افزود:در همین راستا مواردی هم بوده که چند صد میلیون تومان و تا مرز نیم میلیون تومان هزینه درمان شده است که امکانات صندوق پاسخگوی اینگونه موارد نیست، اما اخیراً راهکار جدیدی از سوی دکتر سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده است که بر اساس مذاکراتی که با وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی داشتند دستور داده اند تا خدمات ویژه ای را برای هنرمندان در نظر بگیریم که مقدمات کار فراهم شده است.

توافق دو وزیر ارشاد و بهداشت برای حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر

مدیر عامل صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان ، روزنامه نگاران و هنرمندان در ادامه ضمن بیان اینکه موافقت های اصولی این کار بین دو وزیر فرهنگ و بهداشت حاصل شده است اظهار داشت:در هفته های آینده توافقات حاصله نهایی شده و خبرهای خوشی برای اصحاب فرهنگ و رسانه که موجب آرامش خاطر این قشر خواهد شد اعلام می شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با ارائه این خدمات در آینده نزدیک ،اهالی فرهنگ ، هنر و رسانه بتوانند با استمرار فعالیت های خود ،ارتقاء سطح فرهنگ و هنر جامعه را با سرعت بیشتری محقق سازند ، ضمن اینکه خانواده های انان نیز آرامش بیشتری می یابند.

 بر این اساس انتظار می رود اخبار توافق حاصله بین دو سیدمحمد حسینی و مرضیه وحید دستجردی در آینده نزدیک از سوی وزیر ارشاد اعلام شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.