شرط دریافت مجوز تفنگ ساچمه ای

۲۰خردادماه،

فرمانده یگان ویژه حفاظت کشور گفت: درصورت نداشتن سابقه کیفری در خانواده آن خانواده تنها حق دریافت یک سلاح ساچمه زنی را دارد.

به گزارش مشرق به نقل ازممتازنیوز، سرهنگ خیلدار گفت: طبق آخرین آمار یک میلیون و ۲۰۰ هزار سلاح که در دست مردم بود جمع آوری شد و تحویل کمیسیون سلاح و مهمات شد که طبق موافقت مجلس کسانی که دارای سابقه کیفری نباشند و سلامت جسمانی و روانی آنها احراز شود می تواند مجوز دریافت سلاح ساچمه زنی بگیرند.

وی افزود: تا به امروز نزدیک به ۷۰ هزار نفر مجوز دریافت کردند وبه تدریج بقیه نیز بعد از گذراندن مراحل مجوز گرفته و سلاح دریافت می کنند.

خیلدار تصریح کرد: اگر کسی دارای چند سلاح ساچمه زنی بوده باشد تنها مجوز یک سلاح به آن تعلق می گیرد این در حالیست که اگر یکی از اعضای خانواده یک اسلحه ساچمه زنی یا گلوله زنی داشته باشد، دیگر اعضای خانواده نمی تواند آن سلاح را دریافت کند.

وی با اشاره به ۹ هزار و ۷۵۹ پرونده در دست بررسی گفت: بیشتر پرونده ها مربوط به حوزه شکار و صید است و شکار پرندگان و چهار پایان بیشتر است این درحالیست که با گشت های به موقع نیروهای یگان حفاظت تخلفات سال ۹۱ نسبت به سال ۹۰ ، ۲۵ درصد کاهش داشته است.

فرمانده یگان ویژه حفاظت کشور ادامه دارد: با توجه به تعداد انبوه پرونده ها اگر یک شعبه به جرایم محیط زیست اختصاص پیدا کند به سبب اینکه اشراف کامل نسبت به موضوع دارد روند رسیدگی به پرونده ها سرعت می بخشد.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.