شناسایی ۸۶ پایگاه اینترنتی همسریابی توسط وزارت ورزش و جوانان

شنبه ۱۳م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

کمیته تعیین مصادیق مجرمانه مرجع برخورد با پایگاه اینترنتی‌های همسریابی

شناسایی ۸۶ پایگاه اینترنتی همسریابی توسط وزارت ورزش و جوانان

شناسایی 86 سایت همسریابی توسط وزارت ورزش و جوانان

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان، گفت: مراجع قانونی نیازی به ابلاغ وزارت ورزش و جوانان برای برخورد با پایگاه اینترنتی‌های همسریابی ندارند.

به گزارش تفسیری راسخون مسعود امینی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: وزارت ورزش و جوانان اطلاع‌رسانی لازم را مبنی بر فعالیت بدون مجوز پایگاه اینترنتی‌های همسریابی اعلام نموده است و تنها مرجع قانونی برخورد با پایگاه اینترنتی‌های همسریابی، کمیته تعیین مصدایق عناوین مجرمانه است و باید اقدامات رسمی با توجه به قانون انجام شود.

وی ادامه داد: کمیته تعیین مصادیق عناوین مجرمانه از همهی اطلاعات مربوط به پایگاه اینترنتی‌های همسریابی آگاه است و اسامی و دفاتر آنها را نیز شناسایی نموده است.

وظیفه مراجع قانونی است که با فعالیت غیر رسمی پایگاه اینترنتی‌های همسریابی برخورد نمایند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه سه ماه پیش در چند جلسه رسمی و غیر رسمی و همچنین مکاتبه با قوه قضاییه، در مورد بدون مجوز بودن فعالیت پایگاه اینترنتی‌های همسریابی به آنها اطلاع‌رسانی نموده‌ایم، گفت: از این مرحله به بعد وظیفه مراجع قانونی است که با فعالیت غیر رسمی پایگاه اینترنتی‌های همسریابی برخورد نمایند.

شناسایی ۸۶ پایگاه اینترنتی همسریابی توسط وزارت ورزش و جوانان

امینی در مورد تعداد پایگاه اینترنتی‌های همسریابی که تاکنون شناسایی شده‌اند و به اطلاعات آنها دسترسی پیدا نموده‌اند، گفت: وزارت ورزش و جوانان تاکنون ۸۶ پایگاه اینترنتی همسریابی را که به صورت فعال و نیمه فعال فعالیت داشته‌اند، شناسایی نموده‌ است.

امینی افزود: وزارتخانه از ابتدای سال بودجه لازم را برای آغاز فعالیت مراکز مشاوره‌ای و دوره‌های آموزشی مربوط به آنها در نظر گرفته است و حدود ۱۰ میلیارد تومان برای دفتر ازدواج و تعالی خانواده مشخص شده است.

قانون به پلیس فتا اختیار داده است تا با پایگاه اینترنتی‌های غیرقانونی برخورد کند

وی در مورد اظهارات مسوولین پلیس فتا در خصوص اینکه وزارت ورزش و جوانان فعالیت بدون مجوز پایگاه اینترنتی‌های همسریابی را به آنها اعلام کند تا آن‌ها با این پایگاه اینترنتی ها برخورد قانونی داشته باشند، اظهار نمود: قانون به پلیس فتا اختیار داده است با پایگاه اینترنتی‌های غیرقانونی برخورد کند و علی‌القاعده پلیس فتا باید لیست مربوط به پایگاه اینترنتی‌های همسریابی را داشته باشد و وزارتخانه نیز این لیست را به کمیته تعیین مصدایق عناوین مجرمانه اعلام نموده است.

امینی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان از پلیس فتا تقاضا نموده بود که جلسه‌ای را در همین جهت برگزار نمایند، اما این جلسه تاکنون برگزار نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که نحوه دسترسی این پایگاه اینترنتی‌ها به اطلاعات شناسنامه‌ای افراد برای عضویت چگونه است؟ گفت: باید پلیس و دستگاه قضایی این پرسش را جواب دهند و وزارتخانه اطلاعاتی در این زمینه ندارد.

پیدایش قارچی پایگاه اینترنتی‌های همسریابی و دسترسی به اطلاعات افراد یک جرم است

وی اضافه نمود: پیدایش قارچی این پایگاه اینترنتی‌ها و دسترسی به اطلاعات افراد نیز یک جرم است و احتمال دارد این اطلاعات را از هر جایی گرفته باشند و در این مورد باید ازسازمان ثبت‌احوال یا از فعالین این پایگاه اینترنتی‌ها پرسش شود.

رویکرد و نگاه پایگاه اینترنتی‌های همسریابی اقتصادی است

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در مورد رویکرد و نگاه پایگاه اینترنتی‌های همسریابی عنوان نمود: رویکرد و نگاه پایگاه اینترنتی‌های همسریابی اقتصادی است و مربوط به سبک زندگی نمی باشد و فعالین این پایگاه اینترنتی‌ها تخصص‌های لازم مربوط به امور خانواده، مشاوره، مسائل روانشناختی و مسائل مربوط به امور جوانان را ندارند.

وزارت ورزش و جوانان کنترل نامحسوس خود را از مراکز مشاوره آغاز نموده است

امینی به فعالیت دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده در حوزه مشاوره اشاره نمود و گفت: وزارتخانه از سال‌های پیش برای کنترل مراکز مشاوره نظارت نامحسوس خود را آغاز نموده است و سال گذشته نیز ۴۰ دانشجو را به صورت نمایندگان غیر رسمی برای گرفتن مشاوره در فرآیند کاری مراکز مشاوره قرار دادیم و این در حالی است که خود مراکز مشاوره از این قضیه اطلاعی ندارند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در پایان به آمادگی وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری هم اندیشی با سازمان‌های مربوط و مسوول در حوزه مشاوره ازدواج و پایگاه اینترنتی‌های همسریابی اشاره و بیان نمود: وزارتخانه آماده است تا هر وقت با دستگاه‌های مربوط و مسوول گردهمایی مورد نظر را داشته باشد.

/۱۱۰/


اخبار راسخون / آسیب ها و مشکلات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.