شهید تهرانی مقدم به روایت دخترش

 آنا، فرزند شهید تهرانی مقدم گفت: تنها مقام معظم رهبری شهید تهرانی مقدم را می‌شناختند ضمن اینکه تلاش شبانه‌روزی این شهید در جهت توسعه صنعت موشکی کشورمان بسیار موثر بود.

فرزند شهید تهرانی مقدم با اشاره به اینکه شهید حسن تهرانی مقدم الگوی مناسبی برای جوانان امروز می تواند باشد ،گفت:پدر من تنها یک الگو برای خانواده نبود؛بلکه برای تمامی انسان‌های آزاده جهان می تواند الگوی مناسبی باشد.
 
وی افزود:ما خود نیز ایشان را نمی شناختیم و پس از شهادت متوجه خدمات و بزرگی ایشان شدیم زیرا می‌توان گفت حتی بیشتر از اینکه جوانان ایرانی او را بشناسند، بسیاری از جوانان لبنان و فلسطین ایشان را می شناختند و در ایران نیز کسی بیشتر از مقام معظم رهبری وی را نمی شناختند.
 
دختر شهید تهرانی مقدم گفت:به جوانان امروز باید بگویم در این دوره که جوانان حضور شهیدان را درک نکردند و زندگی به صورت بسیار مادی گرایانه دنبال می شود و توجهات به مقام و پول و مدرک افزایش یافته است؛جوانان باید بدانند کسانی بودند که در راه خدا،اسلام و نظام فعالیت می کردند و جان خود را نیز در این راه از دست داده اند.
 
وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب ایشان را با صفت سردار عالیقدر، دانشمند برجسته و پارسای بی ‌ادعا نام برده‌اند، گفت:هر کدام از این صفات برای ما حامل پیامی است و این پیام کسب علم و دانش و فناوری توام با زهد و تقوا و توکل است و این عوامل با هم عامل سازندگی است.
 
فرزند شهید تهرانی مقدم به حضور مقام معظم رهبری در منزل شهید تهرانی مقدم اشاره کرد و گفت:رهبر معظم انقلاب در زمان حضور خود نزد ما فرمودند:خودم مصیبت زده ام.این حاوی نکات مهمی است.
 
وی افزود:ضمن اینکه در دیداری که با همسر شهید مطهری داشتم،ایشان گفتند:مقام معظم رهبری با این سخن نشان دادند که واقعا یکی از یاران اصلی خود را از دست دادند.
 
وی اظهار داشت:تنها مقام معظم رهبری هستند که می توانند شهید تهرانی مقدم را معرفی کنند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند:ایشان سر تا پا اخلاص بود.
 
دختر شهید تهرانی مقدم تصریح کرد: پس از جنگ برای توسعه و بومی سازی صنعت موشک سازی شهید تهرانی مقدم بسیار زحمت کشید و ماموریت های گسترده ای می رفتند و این در حالی بود که بسیاری صراحتا مخالفت می کردند و می گفتندوقتی هیچی نداریم چگونه می خواهیم کار را جلو ببریم،اماعلیرغم این وضعیت ایشان با تلاش‌های شبانه‌روزی و با همکاری دوستان و دلسوزان ما در منطقه به عنوان قدرت اول صنعت موشکی مطرح کردند.
 
وی با اشاره به اینکه در بسیاری از مواقع پدرم را دیر به دیر می دیدم ،گفت:ایشان به ما می گفتند که الان نمیفهمید چه می‌کنم و این تلاش ها تا ۱۵ تا ۲۰ سال آینده مشخص خواهد شد و خدمات ایشان نیز هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این ریشه در علل امنیتی دارد.
 
فرزند شهید تهرانی مقدم با اشاره به اینکه در حال نوشتن کتابی پیرامون زندگی شهید تهرانی مقدم است ،اظهار داشت:مهمترین نکته ای که شهید تهرانی مقدم بر آن تاکید می کردند پیروی محض از ولایت فقیه بود و همواره تاکید داشتند که تنها باید از مقام معظم رهبری پیروی کرد و نباید به دنبال گروه های مختلف بود.
 
وی هدف شهید تهرانی مقدم را ایجاد امپراطوری تشیع در جهان عنوان کرد و افزود: شهید تهرانی مقدم از نعمات دنیا استفاده کرد و همواره ظاهری بسیار آراسته داشت و به پوشش خود نیز بسیار توجه داشت و در ورزش نیز به صورت حرفه ای فعالیت می کردندو در چند فدراسیون عضو بودند.
 
دختر شهید تهرانی مقدم تاکید کرد:در بسیاری از مواقع بنا به گفته دوستان شهید،تلاش های شبانه روزی ایشان در محل هایی که برای تحقیقات بسیار سخت بود به ثمر می رسید.
 
وی افزود:شهید تهرانی مقدم تکفل بیش از ۴۰ یتیم سید را بر عهده داشتند که این موضوع تا پس از شهادت ایشان محق بود؛ شهید تهرانی مقدم به لحاظ عاطفی و محبتی به حدی بود که تمام خانواده را به خوبی پشتیبانی می کردند.
 
فرزند شهید تهرانی مقدم با اشاره به اینکه ویژگی‌های این شهید بزرگوار من را برای نوشتن این کتاب مصمم کرد؛گفت: نوشتن این کتاب و سرگذشت فردی که می تواند الگویی برای جوانان باشد تکلیفی بود که در خود احساس کردم و اکنون سعی می کنم اطلاعات خود را در اختیار سایر نویسندگان و خبرنگاران قرار دهم.

اخبار اخبار جذاب

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. طعمه هوس بازی:

    خیلی ببخشید من برای این شهید ارزش زیادی قائلم ولی آنا خانم خیلی مطمئن نباشید که جوانان خانواده تان از ایشان الگو گرفته اند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.