شیخ الاسلام:غربی‌ها از چندسال پیش برای ناامن کردن سوریه برنامه داشتند

جمعه ۲ تیر – ۱۱:۲۸:۲۴ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – مدیرکل و مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری تشدید فعالیت‌های تروریستی مخالفان بشار اسد در چند ماه اخیر، گفت: سازمان‌های اطلاعاتی غرب از چند سال پیش برای ناامن کردن سوریه برنامه‌ریزی می‌کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، حسین شیخ الاسلام درباره نشست سرویس‌های اطلاعاتی غربی و عربی برای براندازی دولت دمشق در بهمن‌ماه ۹۰، گفت: این یکی از جلساتی بود که سازمان‌های امنیتی عربستان، قطر، ترکیه، آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی برای تبادل نظر درباره اوضاع سوریه با یکدیگر داشتند.
مدیرکل و مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: گروهک‌های تروریستی در منطقه حمص برای رفت و آمد از تونل‌های زیر زمینی استفاده می‌کنند، این نشان می‌دهد که مخالفان دولت دمشق سال‌ها با کمک سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه برای چنین روزی برنامه ریزی می‌کردند.
وی با یادآوری تشدید فعالیت‌های تروریستی مخالفان بشار اسد در چند ماه اخیر، افزود: نیروهای معارضه از چند سال قبل در پایگاه‌های نظامی برخی کشورهای همسایه سوریه آموزش می‌دیدند و کشورهای خارجی در پروسه‌ای بلند مدت برای آنها سلاح ارسال می‌کردند.
سفیر سابق جمهوری اسلامی در سوریه تصریح کرد:‌ کشورهای غربی و مرتجع منطقه می‌کوشند تا حکومت بشاراسد از قدرت ساقط شود چون مقاومت فلسطین و لبنان در این وضعیت بزرگترین پشتوانه حمایتی خود را از دست می‌دهند و آسیب‌پذیر می‌شوند.
وی ادامه داد:‌ قدرت‌های جهانی به فکر روی کار آوردن دولتی همسو با رژیم صهیونیستی در سوریه هستند، بر همین اساس طوری زمینه‌چینی کردند که فعالیت ناظران صلح سازمان ملل مختل و طرح صلح کوفی‌عنان شکست بخورد.
مدیرکل و مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در صورتی که خشونت‌ها در سوریه افزایش پیدا کند، دولت دمشق برای دفاع از جان و مال مردم مقابل حملات تروریستی چاره‌ای نخواهد داشت جز آنکه از توان نیروهای مسلح خود بیشتر استفاده کند.
شهر ریاض در ۲۲فوریه ۲۰۱۲ (بهمن ماه۹۰) میزبان نشست محرمانه رؤسایی از سرویس‌های اطلاعاتی عربستان، قطر، آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسرائیل و ترکیه، اردن، یکی از شعبه‌های اطلاعاتی لبنان و همچنین رئیس سرویس امنیت ویژه کردستان عراق بود. این نشست دو روزه «تعیین سناریو جدید سوریه» نام داشت. طرف‌های شرکت‌کننده درباره چگونگی تضعیف ارتش این کشور به بحث و بررسی پرداختند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۲۱۱۲۸۲۴۲۱۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.