شکلات و جایزه نوبل !!!

شکلات و جایزه نوبل !!!

تحقیقات نشان می دهد کشورهایی که بیشتر شکلات مصرف می کنند بیشترین تعداد جایزه نوبل را به خود اختصاص داده اند.

 

به گزارش راسخون محققان برااساس تحقیقات انجان شده اعلام کرده اند که گروهی از آنتی اکسیدان های مهم از جمله فلاونوئید ها در بهبود تفکر نقش دارند. کاکائو و شکلات سرشار از فلاونوئیدهایی بنام فلاونول هستند. این آنتی اکسیدان ها در چای سبز هم یافت می شوند.

تحقیقات نشان می دهند که فلاونول ها سرعت کم شدن توانایی تفکر ناشی از افزایش سن را کاهش می دهند. همچنین باعث بهبود خون رسانی به مغز و در نتیجه عملکرد بهتر می شوند. دانشمندان بر این عقیده اند که از آنجا که مصرف شکلات باعث بهبود عملکرد شناختی می شود، به نظر می رسد که شکلات می تواند زمینه لازم را برای موفقیت برندگان نوبل فراهم کند.

محققان لیستی از ۲۲ کشور جهان که برنده جایزه نوبل بودند تهیه کردند. سپس به مقایسه اطلاعات در مورد مصرف سالانه شکلات در آنها پرداختند. نتایج نشان داد که همبستگی شگفت آوری میان میزان مصرف شکلات هر کشور و تعداد برندگان جایزه نوبل در این کشور ها وجود داشت. کشوری که شکلات بیشتری مصرف می کرد جایزه نوبل بیشتر را به خود اختاص داده بود. سوییس با بالاترین مصرف شکلات، بیشترین تعداد جایزه نوبل را داشت. البته محققان بر این باورند که مطالعات بیشتری لازم است تا نشان دهد آیا فلاونوئیدهای موجود در شکلات عامل اصلی ارتباط میان شکلات و قدرت مغزی برتر هستند یا ترکیبات دیگر در افزایش قدرت تفکر نقش دارند.

ترجمه : فرزانه عالی نژادیان

منبع: medicinenet

۰


اخبار راسخون / علم و فناوری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.