صادرات کدام کالاها آزاد شد؟

۲۵م آذر ،

براساس بخشنامه تازه سازمان توسعه تجارت صادرات اقلامی مانند شمش فولادی، شمش‌ آلومینیوم، اکسید مولیبدن، وت‌بلو و سالامبور گوسفندی، انواع پنبه و دوده کربن آزاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی که در بخش‌نامه آبانماه سازمان توسعه تجارت این سازمان ۵۲ قلم کالا را مشمول ممنوعیت صادراتی کرده بود و بعد از‌ آن نیز تغییراتی در این فهرست ایجاد شد، براساس تازه‌ترین بخش‌نامه صادر شده، صادرات تعدادی دیگری از کالاها نیز آزاد شده است.

فهرست تازه ممنوعیت‌های صادراتی شامل ۲۷ قلم کالا می‌شود که این فهرست تغییراتی را نسبت به فهرست قبلی ممنوعیت‌ها نشان می‌دهد.

از جمله کالاهایی که صادرات آنها آزاد شده می‌توان به شمش فولاد، شمش آلومینیوم، اکسید مولیبدن، سالامبور و وت‌بلو گوسفندی، کربنات سدیم، دوده کربن، کاتد و مفتول مس، اسید سولفونیک، جوش شیرین، پلی‌اتیلن ترفتالات PET، پلی بوتادین رابر، اتانول آمین‌ها و انواع ضایعات پلیمری اشاره کرد.

همچنین از جمله اقلام مهمی که در بخش‌نامه تازه سازمان توسعه تجارت صادرات آن‌ها همچنان ممنوع است، می‌توان به گندم، آرد، شکر خام، گوشت قرمز، جو، ذرت دامی، کنجاله سویا، دانه‌های روغنی، شیر خشک، کره، روغن خام و خوراکی، دام زنده سنگین و سبک، لاستیک خودرو، کاغذ، پوست خام و چوب اشاره کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.