ابعاد تازه از بخشنامه ممنوعیت صادرات بعضی کالاها

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

shojaee.jpg

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره ابعاد تازهی از بخشنامه ممنوعیت صادرات ۵۱ قلم کالا توضیح داد.

علیرضا شجاعی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که همان‌طور که در حوزه واردات اولویت‌بندی شد و به همه کالاهای وارداتی به یک چشم نگاه نشد، درباره‌ی صادرات هم باید فکری می‌شد، گفت: در حوزه صادرات هم دسته‌بندی و اولویت‌بندی در حال شکل‌گیری است.

وی ادامه داد: براین اساس بعضی کالاهایی که به دلایل مختلف ارز مرجع می‌گیرند نباید مشمول صادرات مجدد شوند. اولویت‌بندی صادرات مشمول چند دسته کالاست. ممکن است برای صادرات بعضی کالاها ممنوعیت لحاظ شود، برای بعضی محدودیت ایجاد شود و بعضی ممکن است مشمول عوارض صادراتی شوند و بقیه‌ی کالاها نیز صادراتشان آزاد است.

شجاعی با بیان این‌که محدودیت صادرات هم اکنون فقط برای کالاهایی که ارز مرجع دریافت نموده‌اند و بعضی کالاهای پتروشیمی لحاظ شده است، ادامه داد: ایجاد محدودیت برای صادرات کالاهای پتروشیمی برای این است که پتروشیمی‌ها نقش بیشتری در تامین کالاهای مورد نیاز در بسته‌بندی‌های داخلی داشته باشند.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که پتروشیمی‌ها تعهد خود را برای حضور در بورس کالا به‌طور کامل پیاده نکرده‌اند، گفت: براساس آنچه بورس کالا اعلام نموده پتروشیمی‌ها کمتر از ۳۰ درصد محصولات خود را در این مرکز ارائه نموده‌اند، اما انتظار کشور در شرایط کنونی کشور این است که حضور پتروشیمی‌ها فعال‌تر باشد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.