بخشنامه رفع ممنوعیت صادرات کالای پلیمری روز شنبه به گمرک رسید

۲۰ آبان ،

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی گفت: بخشنامه رفع ممنوعیت صادرات کالای پلیمری روز شنبه به گمرک رسید و پس از رفع ابهام، ابلاغ و اجرا می‌شود.

به گزارش تفسیری گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ عباس معمارنژاد در مورد گلایه رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع همگن پلاستیک تهران مبنی بر ممنوعیت صادرات مواد پلیمری علیرغم رفع این ممنوعیت گفت: بخشنامه سازمان توسعه تجارت در مورد رفع ممنوعیت این کالاها ساعت ۱۰ روز شنبه ۲۰ آبان ماه به گمرک رسید.

وی افزود: بخشنامه رفع ممنوعیت صادرات برخی اقلام صادراتی روز ۱۷ آبان سال جاری توسط سازمان توسعه تجارت تصویب شده بود که روز شنبه ۲۰ آبان به گمرک ابلاغ شده و به دست ما رسید، ما هم بررسی می‌کنیم که از نظر قوانین و مقررات مطابقت می‌دهیم، اما همچنان ابهاماتی در بخشنامه وجود دارد.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران افزود: با رایزنی‌ گمرک با سازمان توسعه تجارت، ابهام بخشنامه رفع ممنوعیت برطرف می‌شود که ممکن است روز یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه این ابهامات برطرف شده و بخشنامه از طرف گمرک به گمرکات زیرمجموعه برای اجرا ابلاغ شود.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی تأکید کرد: اگر روز یکشنبه ۲۱ آبان ابهامات بخشنامه رفع شود، بلافاصله برای اجرا به ادارات گمرک ابلاغ می‌شود.

معمارنژاد در مورد مشکل بخشنامه گفت: در بخشنامه اولیه سازمان توسعه تجارت به ردیف‌های تعرفه‌ای اشاره نکرده بود و به طور کلی نام کالاها را برده بود و در آن نوشته شده بود صادرات انواع پلیمر ممنوع است، اما اینکه چه کالایی پلیمر نامیده می‌شود و چه ردیف تعرفه‌ای دارد، در آن ذکر نشده بود. در بخشنامه تازه ردیف‌های تعرفه‌ای ذکر شده است و لذا ابهامات بخشنامه پیشی از این حیث وجود ندارد.

وی گفت: بخشنامه پیشی در ۸ آبان‌ماه ارائه شده که صادرات ۵۲ قلم کالا را ممنوع کرده بود و بخشنامه تازه رفع ممنوعیت صادرات در ۱۷آبان در سازمان توسعه تجارت تصویب و در ۲۰ آبان به گمرک ابلاغ شد که حاوی ابهاماتی بود که پس از رفع ابهام، احتمالا در ۲۱ آبان ابلاغ و اجرا می‌شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.