صدور گواهینامه آزمایشگاه معتمد برای تمامی مراکز معاینه فنی سبک استان قم

۲۳م اسفند ،

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم از صدور گواهینامه آزمایشگاه معتمد برای تمامی مراکز معاینه فنی سبک استان قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از حفاظت محیط زیست استان قم: محمود علی رکنی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از پیگیری این اداره کل جهت الزام مراکز معاینه فنی خودروهای استان به اخذ گواهینامه معتمد و کالیبراسیون دوره ای دستگاههای تست آلایندگی خبر داد. 
وی افزود :با پیگیریهای اداره کل در حال حاضر گواهینامه معتمد برای کلیه مراکز معاینه فنی سبک استان صادر شده است و این مراکز در قالب آزمایشگاه معتمد سازمان توسط اداره کل استان مورد نظارت قرار می گیرند. 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم نظارت بر مراکز معاینه فنی خودروهای استان درقالب آزمایشگاه معتمد سازمان را رویه ای مثبت جهت نظارت صحیح و اصولی بر صحت آزمونها توسط این مراکز قلمداد کرد و گفت: در حال حاضر ۳ مرکز معاینه فنی سبک جمکران،قدس و ترمینال در حال خدمت رسانی به مردم شریف قم می باشند که هر سه معتمد سازمان می باشند.
محمود علی رکنی با اشاره به فقدان هر گونه  آزمایشگاه معتمد در استان تا سال ۹۰اضافه کرد: در سال جاری همچنین دو آزمایشگاه آب و فاضلاب استان و مرکز تحقیقات آلاینده های محیطی پس از طی روند معمول موفق به اخذ گواهینامه آزمایشگاه معتمد سازمان در بخشهای فیزیکوشیمیایی و هوا گردیدند.
وی خاطر نشان کرد:  با توجه به بند ب ماده ۱۹۲ قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر الزام واحدهای صنعتی،خدماتی و زیر بنایی بر خود اظهاری از طریق آزمایشگاههای معتمد سازمان ، فقدان این آزمایشگاهها را در استان مخل انجام بهنگام خوداظهاری توسط واحدهای صنعتی و خدماتی دانستند که این نقیصه در سال جاری با ساماندهی و صدور مجوز برای آزمایشگاههای آب و فاضلاب و مرکز تحقیقات آلاینده های زیست محیطی استان تا حد زیادی بر طرف شده است./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.