صدور ۲۰۰ قرار بازداشت علیه منافقین

جام جم آنلاین: وزارت حقوق بشر عراق از صدور ۲۰۰ قرار بازداشت از سوی مجامع داخلی و بین المللی علیه اعضای گروهک تروریستی منافقین خبر داد.

“حیدر حسین العکیلی” در گفتگو با روزنامه الصباح عراق اظهار داشت: ۱۵۰ قرار بازداشت از سوی دادگاههای عراقی و ۵۰ قرار دیگر از سوی اینترپل علیه منافقین صادر شده است.

وی با اشاره به حوادث سال گذشته در اردوگاه اشرف، افزود: این احکام بازداشت تاکنون به اجرا  نرسیده است، چون نزدیک شدن نیروهای عراقی به اردوگاه منافقین باعث ایجاد درگیری میان دو طرف می شود.

این مقام مسئول در وزارت حقوق بشر عراق با اشاره به تداوم انتقال منافقین از اردوگاه اشرف به اردوگاه لیبرتی در راستای خروج آنها از عراق، اظهار داشت: نیمی از ساکنان اردوگاه اشرف از بازگشت به وطنشان واهمه دارند. چون سرکردگان آنها که در پاریس هستند، آنها را خائن دانسته و مستحق اعدام معرفی می کنند.

از سوی دیگر، “فرات الشرع” از نمایندگان پارلمان عراق تاکید کرد: قانون اساسی عراق اجازه نمی دهد منافقین در خاک این کشور باقی بماند.

وی در گفتگو با النهرین اظهار داشت: هر گونه پیشنهادی که در زمینه تمدید بقای گروهک منافقین در پارلمان مطرح شود، با مخالفت شدید تمامی جریانها مواجه می شود.

انتقال اعضای گروهک تروریستی منافقین از اردوگاه اشرف در پی افزایش خشم وانزجار مردم دیاله ودرخواست آنان برای اخراج این تروریستها صورت گرفته است. دولت عراق انتقال این افراد به لیبرتی را اولین گام برای اخراج نهایی آنان از کشور قلمداد و بر عزم خود برای انجام این کار تاکید کرده است.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.