صعود یک پله ای ایران باشکست ونزوئلا

پنجشنبه ۱۸ خرداد – ۱۰:۳۲:۳۷ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- پنجمین روز رقابت‌های انتخابی المپیک والیبال با پیروزی ۳بر صفر ایران برابر ونزوئلا آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، تیم ملی والیبال ایران در پنجمین دیدار خود در رقابت های انتخابی المپیک به مصاف تیم ونزوئلا رفت و در سه ست پیاپی با امتیازهای ۲۵-۱۶، ۲۵-۱۶ و ۲۵-۲۰ به برتری رسیدند.
ست نخست :
تیم ملی والیبال ایران خیلی زود اختلاف امتیازهایش را با حریف به عدد چهار رساند.
 درخشش حمزه زرینی و دریافت‌های بی‌نقص او توپ‌های خوبی را برای سعید معروف و امیر غفور در پشت خط ایران آماده می‌کرد.
تیم جوان و جنگنده ونزوئلا کاملا مقهور والیبال ایران شده بود و بازیکنان این تیم تحت تاثیر بازی هماهنگ تیمی ایران حرفی برای گفتن نداشتند. علیرضا نادی که خیلی خوب قدر پاس‌های سعید معروف را می‌دانست با آبشارهای سرعتی خود دفاع روی تور حریف را جا می‌گذاشت.
هر دو تیم در این ست به نسبت سرویس‌های زیادی را خراب کردند.برنامه تاکتیکی تیم ایران روی ارسال سرویس‌های فنی به منطقه چهار زمین حریف متمرکز بود. سعید معروف در این مسابقه خوب کار می‌کرد و با هوشمندی خود توپ را در حفره دفاعی زمین حریف می‌نشاند.
 ایران همچنان با سه چهار امتیاز اختلاف از نایب قهرمان منطقه امریکای جنوبی پیش بود. امیر غفور از قطر پاسور آنچنان محکم و قدرتی آبشار می‌زد که دو دفاع روی تور ونزوئلا نمی‌توانستند کاری از پیش ببرند. تیم ایران که در این دیدار خیلی خوب ظاهر شده بود خیلی با حوصله توپ‌های حریف را دریافت می‌کرد اما به سرعت توپ‌ها را برای سرعتی ها ساخته و پرداخته می‌کرد. ایران همچنان تیم برتر این میدان بود. آخرین سرویس تیم ونزوئلا هم در این ست به بیرون رفت تا ایران با امتیاز ۲۵-۱۶ ست نخست را هم به سود خود تمام کند.
اگر چه تیم ایران به راحتی بر حریف خود چیره شد اما ملی‌پوشان ایران ۷ سرویس خراب کردند که این موضوع علاقه‌مندان والیبال را نگران می‌کرد. ست دوم:
در آغاز ست دوم بازی برای هر دو تیم پایای پیش می‌رفت. درخشش لوییس آریاس و آبشارهای قدرتی او اجازه نمیداد ایران از حریف خود فاصله بگیرد. سرویس تماشایی امیر غفور که به نظر مهار نشدنی بود تحسین معدود حاضران در سالن را برانگیخت. امیر غفور و فرهاد قائمی از چپ و راست زمین حریف را آماج حملات خود قرار داده بودند. تیم ایران برخلاف دو بازی قبلی خود شاداب بازی می‌کرد. اگرچه ونزوئلا تا امتیاز ۱۱ پایاپای با ایران پیش آمد اما دریافت‌های خوب ایران و دفاع روی تور بی نقص از موسوی و نادی و معروف به تریج ایران را پیش انداخت. آبشارهای سهمگین حمزه زرینی اجازه دریافت را به لیبروی ونزوئلا نمی‌داد. فرهاد قائمی با آبشارهای فنی خود توپ را در یک سوم دفاعی حریف می‌نشاند. مهدوی و رضا قرا به جای معروف و غفور به میدان رفتند. پوریا فیاضی هم با حمزه زرینی تعویض شد تا بازیکنان اصلی ایران توان خود را برای بازی فردا برابر صربستان ذخیره کنند. دفاع روی تور دو نفره ایران در این دیدار خیلی خوب کار کرد و عامل اصلی پیروزی بر ونزوئلا بود. ایران ست دوم این دیدار را نیز با امتیاز ۲۵-۱۶ به سود خود تمام کرد. سعید معروف از تمام توپ‌های برگشتی پاس‌های سرعتی می‌ساخت و موسوی و نادی هم خیلی خوب قدر این پاس‌ها را می‌دانستند و امتیاز می‌گرفتند.
ست سوم:
دفاع روی تور وسط ایران در این دیدار بی نقص کار کرد و اجازه نداد تا قدرتی زن‌های ونزوئلا خودی نشان دهند. روبرتو گارسیا اصلا از کار شاگردانش راضی نبود. ایران پنج بر صفر از حریف خود پیش افتاده بود. تیم ایران تازه در این دیدار به دخود آماده بود و داشت قدرت نمایی می‌کردو قائمی که در ست سوم به پشت خط رفته بود خیلی خوب آبشارهای تماشایی خود را در منطقه سه زمین حریف می‌نشاند. موسوی در این دیدار ستاره تیم ایران بود که هم خوب دفاع می‌کرد و هم با سرعت اسپک‌هایش را در زمین ونزولا می‌نشاند.
در حالی که تیم ایران همچنان با امتیاز ۱۴بر۷ از حریف خود پیش بود ولاسکو یکبار دیگر تصمیم گرفت تا بازیکنان ذخیره خود را به میدان بفرستد. مباشری لیبروی دوم تیم ایران برای نخستین بار در این رقابت‌ها در ترکیب اصلی تیم ایران قرار گرفت. تیم ایران در دقایق پایانی این دیدار کاملا حساب شده و کم اشتباه ظاهر می‌شد. ملی‌پوشان که از نظر روحی خیلی آماده بودند در تمام پست‌ها بدون نقص بازی می‌کردند. آمار خطای سرویس هم که در ابدای بازی نگران کننده بود در ست سوم خیلی بهتر شده بود. شاید قدری شانس چاشنی بازی ونزوئلا شده بود که این تیم اختلاف امتیازهایش را به عدد ۳ کاهش داد.اما ولاسکو مهدوی و قرا را یکبار دیگر به زمین فرستاد تا ایران باز هم در برنامه دفاعی خود تقویت شود. رضا قرا که در بازی روز گذشته تیم ایران مقابل پورتوریکو خیلی خوب کار کرده بود در این دیدار فرصتی برای نمایش توانایی‌هایش نیافت. تیم ملی ایران در ست سوم با امتیاز ۲۵بر ۲۰حریف خود را شکست داد و پیروز این میدان شد. تیم ملی ایران در این دیدار با نتیجه ۳بر صفر و امتیاز‌های ۲۵-۱۶، ۲۵-۱۶ و ۲۵- ۲۰ بر ونزوئلا چیره شد. ملی‌پوشان والیبال ایران باید از ساعت ۶:۳۰ شنبه ۲۰ خرداد به مصاف صربستان مدعی اصلی قهرمانی در این رقابت‌ها بروند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۷۱۰۳۲۳۷۱۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.