صندوق بین المللی پول از الجزایر درخواست کمک کرد

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی /۰۲/۰۴
وزیر دارایی الجزایر روز دوشنبه اعلام کرد صندوق بین المللی پول از کشورش برای بالا بردن توان وام دهی خود تقاضای کمک کرده است.
صندوق بین المللی پول روز شنبه در گزارشی اعلام کرد ذخایر ارزی الجزایر در پایان سال دو هزار و دوازده به دویست و پنج میلیارد و دویست میلیون دلار رسید .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزیر دارایی الجزایر در حاشیه نشست صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن گفت :« صندوق بین المللی پول این درخواست را از الجزایر به عنوان کشوری که مازاد بودجه دارد مطرح کرده و در توجیه این درخواست نیز اعلام کرده است با افزایش توان مالی صندوق بین المللی پول ، توانایی و ظرفیت آن برای وام دهی به کشورهایی که مشکل مالی دارند، افزایش می یابد ».
وزیر دارایی الجزایر گفت کشورش این درخواست و شرایط آن را بررسی می کند.
این وزیر الجزایری در بخش دیگری از سخنان خود گفت باید بدانیم صندوق بین المللی پول در نظر دارد توان مالی خود را از طریق وام گیری بدون بهره یا سپرده گذاری باسود تامین کند و همچنین باید بدانیم اگر می خواهد توان مالی خود را با سپرده گذاری های با سود بالا ببرد، نرخ سود سپرده گذاری ها چقدر خواهد بود.
وی افزود تنها با بررسی این شرایط می توانیم به درخواست صندوق بین المللی پول پاسخ دهیم.
وی افزود صندوق بین المللی پول تاکنون توضیحات بیشتری درباره این درخواست ارائه نکرده است.
وی خاطر نشان کرد مدیریت ذخایر ارزی الجزایر ( که در سال دو هزار و یک ، رقم آن صد و هشتاد و دو میلیارد و دویست میلیون دلار برآورد شده بود) بر اساس سه معیار کلی صورت می گیرد: نخست آنکه ارزش کل مبلغ سرمایه گذاری شده حفظ شود ، دوم آنکه کل مبلغ سرمایه گذاری شده در مقابل مخاطرات و نوسانات نرخ ارز از طریق وجود سبد متنوعی از اوراق بهادار حفظ شود و سوم آنکه در هر زمان الجزایر بخواهد باید بتواند دارایی های سپرده گذاری شده خود را نزد صندوق بین المللی پول بردارد.
وزیر دارایی الجزایر اعلام کرد نظر رسمی کشورش را در این خصوص در مجمع سالیانه آینده صندوق بین المللی پول و بانک جهانی که اکتبر امسال در توکیو برگزار خواهد شد، اعلام می کند.
۱۶۲/۱۵۵

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.