ضرورت اهتمام دولت به امر کارآفرینی/ کارآفرینی نقش موثری در پیشگیری از جرایم دارد

اردیبهشت ۱۴۰۳

حجت‌الاسلام رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تأکید کرد

عضو کمسیون قضایی مجلس هشتم در ارتباط با نقش کارآفرینی در پیشگیری و کاهش وقوع جرم گفت: دولت متولی اصلی حمایت از کارآفرینی است، بنابراین باید اهتمام وی‍ژه‌ای در نهادینه شدن این فرهنگ در کلیه سطوح جامعه داشته باشد.

“حجت‌الاسلام محمد تقی رهبر” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نقش کارآفرینی در پیشگیری و کاهش وقوع جرم اظهار داشت: از آنجا که قوه قضاییه متولی اصلی پیشگیری از جرم است می‌تواند با نگاه همزمان به کارآفرینی و مسئله کاهش جرم نگرش و عزم جدیدی را در جهت پیشگیری از جرم پی‌ریزی کند.
 
وی  با تاکید بر نقش قوه قضاییه در کاهش جرم  تصریح کرد: حمایت‌های قانونی از فعالیت‌های سالم اقتصادی، برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی و حذف قوانین و مقررات دست و پاگیر جهت رشد کارآفرینی باید از اولویت‌های این دستگاه باشد.  
 
حجت‌الاسلام رهبر دولت را متولی اصلی حمایت از کارآفرینی دانست و افزود: اهتمام دولت باید گسترش  کارآفرینی و نهادینه شدن این فرهنگ در کلیه سطوح جامعه  باشد، و این مهم از طریق برخورد با بیکاری و احیای کارخانه‌ها محقق خواهد شد.  
      
عضو کمسیون قضایی مجلس هشتم در پایان به نقش بیکاری و افزایش جرم اشاره کرد و گفت: بیکاری یکی از مهمترین عوامل به وجود آمدن بسیاری از ناهنجاری‌ها بوده چراکه چنانچه شغلی متناسب یا شئونات شخص وجود داشته باشد اشخاص مرتکب بسیاری از جرایم نخواهند شد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.