کارگروه ویژه “کارآفرینی” تشکیل می‌شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

دولت باید کارگروه ویژه کارآفرینی برای جوانان جویای کار در نظر بگیرد تا در توسعه کارآفرینی تأثیر به سزایی داشته باشد.

روح‌الله بیگی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یکی از بزرگترین معضلات که با آن مواجه هستیم اشتغال و بی‌کاری جوانان برومند کشورمان است که باید دولت، قوه مقننه و سازمان‌ها در جهت رفع آن تلاش کنند.
 
وی در رابطه با راه‌حل این معضل افزود: حمایت از تولید ملی و کارخانجات و تولید‌ی‌ها و تعاونی‌ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی سبب رونق اشتغال می‌شود.
 
بیگی تصریح کرد: دولت و مجلس با رویکرد مقام معظم رهبری توانایی ایجاد اشتغال و رفع بحران بی‌کاری محیا می‌شود.
 
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فعال کردن کارخانجات و تولیدی‌ها و تعاونی‌های تعطیل و نیمه تعطیل و همچنین به اتمام رساندن پروژه‌های غیر تمام سبب می‌شود تا زمینه‌های اشتغال در تمام عرصه‌ها فراهم شود.
 
وی اظهار داشت: اگر کار گروه ویژه کارآفرینی تشکیل شود، راه جستجوی کار را برای جوانان هموار می‌کند.
 
*تأمین بانک اختصاصی کارآفرینی توسط دولت  
 
در ادامه غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی دیگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در همین خصوص به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: دولت باید در حوزه توسعه کارآفرینی، وظیفه حمایتی خود را در برابر جوانان آماده به کار مورد تأکید قرار دهد و مانند چتر حمایتی دولت‌های قبل عمل نکند.
 
وی ادامه داد: دولت باید حمایت ویژه‌ای بر اساس تسهیلات بلاعوض منابع پولی و سرمایه‌ای داشته باشد و وام‌هایی با سود پایین در کوتاه‌ترین زمان فراهم کند تا توسعه کارآفرینی به همراه داشته باشد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: حمایت دولت از بنگاه‌های اقتصادی زود بازده‌ کوچک باید به صورت واقعی باشد و نه به صورت صنوات قبل، صوری و کاغذی که در توسعه اشتغال مفید واقع نشود.
 
جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: باید دولت، جوانان جویای کار و آماده به کار را آموزش دهد و طرح توجیه‌پذیر اقتصادی در اختیارشان بگذارد و در حوزه‌های مالی و پولی و حقوقی حمایت کند و حتی بانک اختصاصی توسعه کارآفرینی برای جوانان جویای کار تأمین کند تا کمک قابل توجهی برای آنها به حساب آید.  
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.