ضرورت ایجاد “دادسرای جرائم نفتی” به منظور مبارزه با “مجرمین یقه‌سفید”

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رستمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

یک حقوقدان با اشاره به اهمیت تشکیل دادسرای ویژه برای رسیدگی به جرائم نفتی گفت: از آنجایی که ما در رابطه با جرائم اقتصادی و نفتی با مجرمین یقه سفید در ارتباط هستیم، لذا مبارزه با جرائمی از این دست، تشکیل دادسرای تخصصی را دو چندان می‌کند.

“هادی رستمی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت تشکیل دادسرای ویژه برای رسیدگی به جرائم نفتی اظهار داشت: در قانون، تشکیل دادسرای اختصاصی جرائم نفتی لحاظ نشده است اما در لایحه آیین دادرسی کیفری و همچنین قانون دادسراها، اختیاراتی به قوه قضائیه برای تشکیل دادسرای ویژه در رسیدگی به جرائم اقتصادی داده شده است.
 
وی ادامه داد: در راستای اختیارات ریاست قوه قضائیه ایجاد دادسرای جرائم نفتی پیش‌بینی شده است که این مهم، شعبه‌ای از دادسراهای عمومی است و رسیدگی تخصصی به جرائم اقتصادی و نفتی را دنبال می‌کند.
 
رستمی افزود: از آنجایی که ما در رابطه با جرائم اقتصادی با مجرمین یقه سفید مواجه هستیم، لذا مبارزه با جرائمی از این دست و شناسایی مجرمین اقتصادی ضرورت تشکیل دادسرای تخصصی برای رسیدگی به این جرائم را دو چندان می‌کند.

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: مبارزه با جرائم اقتصادی و نفتی پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد، بنابراین قضات ما باید باتجربه، کارآمد و آشنا به مسائل نفتی باشند، چرا که شناسایی مجرمین اقتصادی نیازمند تخصص فراوان است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.