ضرورت تبلیغات موثر در صنعت گردشگری ایران/زیرساخت‌های لازم برای رشد گردشگری وجود ندارد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه تبلیغات درستی در صنعت گردشگری صورت نمی‌گیرد، گفت: باید تبلیغات درستی در این حوزه انجام شود تا بتوان از درآمد این صنعت در کاهش وابستگی بودجه به نفت استفاده کرد.

“ایرج ندیمی” نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به خلاء‌های موجود در صنعت گردشگری ایران اظهار داشت: متاسفانه تبلیغات درستی در این حوزه صورت نمی‌گیرد لذا باید تبلیغات درستی در این حوزه انجام شود تا بتوان از درآمد این صنعت در کاهش وابستگی بودجه به نفت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید بر روی بعضی از امکانات سرمایه‌گذاری کرد، گفت: بخش تبلیغات، منابع، اعتبارات، متولیان صنعت گردشگری، تبادل و مشارکت عناوینی هستند که باید بر روی آن برنامه‌ریزی کرد.

ندیمی هچنین تاکید کرد: سایر دستگاه‌ها نباید در امور این سازمان دخالت کنند و باید درباره مسئولیت‌ها در این سازمان پاسخ درستی گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که درآمد حاصل از صنعت گردشگری کشور ترکیه از میزان درآمد حاصل از فروش نفت ایران بسیار است، گفت: مقایسه صنعت گردشگری ایران با ترکیه صحیح نیست و زمانی این مقایسه مناسب است  که شرایط هردو کشور یکسان باشد، چرا که قیاس در شرایط نزدیک به یکدیگر بهتر پاسخ خواهد داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با برشمردن مولفه‌های صنعت گردشگری در ترکیه، اظهار داشت: این کشور مرز اروپایی داشته و حکومتش با کشور ما فرق می‌کند و همچنین در زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کرده و بخش‌های ریلی، جاده‌ای  آبی، فرهنگ و تفکر این کشور قابل مقایسه با کشور ما نیست.

این نماینده مجلس افزود: عواملی از جمله جنگ، عرق ملی، عدم برنامه‌ریزی مدون و عدم سرمایه‌گذاری در ایران منجر به این شده که زیرساخت‌های آماده‌ای وجود نداشته باشد و کمبودهای اساسی در این صنعت احساس شود.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس خاطرنشان کرد: ایران در چند سال اخیر هیچ حضور خارجی تعریف شد‌ه‌ای در دنیا نداشته  این در حالی است که شرایط ترک‌ها با ما فرق می‌کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.