ضرورت همکاری قوای سه گانه برای مبارزه با مواد مخدر

۱۸م آذر ،

طباطبایی نائینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

نائب رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: مبارزه با مواد مخدر نیاز به همکاری قوای سه گانه دارد و باید راهکارهای جدی برای مقابله با سوءمصرف مواد مخدر و قربانیان اعمال شود.

حمیدرضا طباطبائی نائینی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ قانون مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: این قانون در سال ۸۹ از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است و از ظرفیت‌های مناسبی برای مبارزه با مواد مخدر برخوردار است.
نائب رئیس کمیسیون قضایی گفت: کمیسیون حقوقی قضایی مجلس قصد دارد بعد نظارتی خود را در نحوه اجرای قوانین تقویت کند و بررسی نحوه اجرای قانون مواد مخدر نیز در قالب این تصمیم از سوی کمیسیون رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از معضلات کشور وجود تعداد زیاد متهمان و محکومین مواد مخدر و معتادان است از همین رو قانونگذار عنوان معتادان را از مجرم به بیمار تغییر داده ولی همچنان حجم زندانیان محکومان مواد مخدر زیاد است و بیش از نیمی از زندانیان کشور را تشکیل داده‌اند.

نماینده مردم نائین تصریح کرد:‌ قرار گرفتن ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر سبب شده که مبارزه با مواد مخدر به یکی از دغدغه‌های جدی کشور تبدیل شود.

طباطبائی با بیان مبارزه با مواد مخدر نیاز به همکاری قوای سه گانه دارد، تصریح کرد: باید راهکارهای جدی برای مقابله با سوءمصرف مواد مخدر و قربانیان اعمال شود.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون بیمه معتادان مواد مخدر از سوی تامین اجتماعی صورت نگرفته است، گفت: می‌توان این موضوع را به سازمان مربوطه و ستاد مبارزه با مواد مخدر کل کشور تذکر داد و با پیگیری این موضوع زیمنه اجرای آن فراهم شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.