ضوابط رانندگی با وسایل‌نقلیه عمومی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 ضوابط رانندگی با وسایل‌نقلیه عمومی

ضوابط رانندگی با وسایل‌نقلیه عمومی

ممتازنیوز: ضوابط فعالیت وسایل‌نقلیه سبک (وانت بار) در بخش حمل و نقل کالای برون شهری تدوین و جهت اجرا به ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش ممتازنیوز، شهریار افندی زاده با اشاره به اینکه ضوابط فعالیت وسایل‌نقلیه سبک (وانت بار) در بخش حمل و نقل کالای برون شهری، اظهار داشت: این ضوابط در بخشنامه‌ای از ابتدای تیرماه سال‌جاری به واحدهای استانی و اجرایی ابلاغ شد و براساس آن رانندگان فعال در حمل و نقل کالای سبک (وانت بار) برون شهری جهت هرگونه فعالیت ملزم به دریافت کارت هوشمند هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که شرایط فعالیت رانندگان وانت بار برون‌شهری مطابق دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغو برگ فعالیت رانندگان حمل و نقل برون شهری و روستایی است، افزود: ساماندهی فعالیت این وسایل‌نقلیه هم در جهت افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای که برای وزارت راه و شهرسازی و سازمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تأثیر به سزایی خواهد داشت و هم اینکه فعالان در این بخش دارای هویت شغلی خواهند شد که به یقین از تسهیلات، مزایا و امکاناتی که فراهم می‌آید بهره مند می شوند و در این راستا تشکلهای صنفی نیز همکاری و همراهی لازمه را خواهند داشت.
وی همچنین از استقبال خوب صاحبان این نوع وسیله‌نقلیه خبر داد و گفت: استفاده از وانت‌بارهای عمومی در کشور به ویژه استان‌هایی که قطب کشاورزی محسوب می‌شوند از جمله استانهای شمالی کشور دارای اهمیت بوده که با اجرای این طرح فعالیت‌ در این بخش نظام‌مند شده و گام مهمی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای محسوب خواهد شد.
افندی‌زاده خاطرنشان کرد: بعد از ثبت‌نام اولیه برای کارت هوشمند، گذراندن دوره‌های آموزشی عمومی برای رانندگان الزامی است که شرایط مربوط به گذراندن دوره‌های تخصصی نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.
وی شرایط وانت بار برای فعالیت در بخش حمل و نقل جاده‌ای را داشتن حداکثر سن ۱۵ سال، درج نام وانت‌ بار در کارت مشخصات وسیله‌نقلیه، داشتن برگ معاینه فنی مجاز و معتبر، دارا بودن پلاک ایران و دارا بودن بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر اعلام کرد.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام این مطلب که شرکت‌های حمل و نقل بین شهری کالا با اخذ اجازه اولیه از این سازمان می‌توانند نسبت به اخذ مجوز نمایندگی ویژه فعالیت در حمل و نقل کالای سبک برون شهری اقدام کنند، افزود: امکانات مورد نیاز از جمله وسایل‌نقلیه سبک و دفتر کار مناسب در خارج از پایانه بار و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از جمله شرایط اصلی این ضابطه است و این سازمان باتوجه به مقتضیات اجتماعی، اقتصادی و حمل و نقلی، ضوابطی را برای تشکیل و فعالیت این شرکت‌ها تهیه نموده که متعاقباً اعلام می‌شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.