ضوابط فروش سیم کارت های خارجی در کشور تصویب شد

۱۲ تیرماه ۱۳،

محمدعلی فرقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: با افزایش تقاضا برای خرید سیم کارت های تلفن همراه خارجی در کشور، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ضوابط و دستورالعمل فروش سیم کارت های تلفن همراه خارجی در داخل کشور را تصویب کرد.
 
فرقانی در گفت وگو با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام خبر فوق گفت: این مصوبه در راستای حمایت از حقوق مشترکین و افزایش رضایت آنها و همچنین جلوگیری از بروز مشکلات فنی و امنیتی احتمالی ناشی از فروش سیم کارت های خارجی و ضابطه مند شدن فعالیت عاملین فروش و امکان کنترل و نظارت بر فعالیت آنها تدوین و تصویب شد.
 
معاون وزیر ارتباطات افزود: بر اساس این مصوبه، فروشندگان سیم کارت های تلفن همراه خارجی در کشور برای ارائه خدمات پشتیبانی و اطلاع رسانی شرکت های خارجی صادر کننده سیم کارت باید از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجوز دریافت کنند.

وی افزود: فروش سیم کارت های شبکه های ماهواره ای جزء خدمات موضوع ضوابط فروش سیم کارت های تلفن همراه خارجی در داخل کشور نبوده و فروش سیم کارت هایی که با استفاده از رومینگ، از طریق شبکه های ماهواره ای نظیر ثریا، اینمارست و … امکان ارائه خدمت دارند ممنوع است.

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به اینکه مدت اعتبار مجوز برای ارائه سیم کارت های خارجی دو سال است، تصریح کرد: متقاضی این نوع مجوز باید شرکت غیر دولتی بوده و در ایران به ثبت رسیده باشد و تا پایان مدت اعتبار مجوز، ماهیت حقوقی خود را حفظ کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.