طباطبائی نائینی:سوداگران مرگ باید اعدام شوند

دوشنبه ۲۶ تیر – ۰۷:۴۲:۱۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – نایب رئیس اول کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان این که آمار زندانیان مربوط به مواد مخدر در کشور ما بالاست، گفت: همسایگی با کشور افغانستان، سابقه فرهنگی و تاریخی مصرف مواد مخدر و سریع اجرا نشدن مجازات اعدام برای محکومان مواد مخدر از دلایل بالا بودن تعداد این دسته از زندانیان است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سید حمیدرضا طباطبایی نائینی اظهار داشت: همسایگی با کشور افغانستان که بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در دنیاست تهدید بزرگی برای کشور ما به شمار می رود و ترانزیت شدن مواد مخدر از افغانستان به سمت کشورهای اروپایی و تازه استقلال یافته موجب می شود که کشور ما با تهدید بزرگی از جهت قاچاق مواد مخدر مواجه باشد.
نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: قاچاق مواد مخدر ازافغانستان دامنه جرم را در کشور ما بالا برده و به دلیل درآمد بالای قاچاق مواد مخدر، تمایل برخی از افراد به این کار بسیار زیاد می شود.
وی با مد نظر قرار دادن این موضوع که در قوانین کشور ما مجازات های سنگینی برای قاچاق مواد مخدر در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: به عنوان مثال برای قاچاق ۳۰ گرم هروئین و یا کراک، مجازات اعدام پیش بینی شده و کمتر از این مقدار هم حبس های بالای ۱۵ سال دارد که موجب می شود با انباشتگی زندانیان قاچاقچی مواد مخدر مواجه باشیم.
طباطبایی نائینی به سابقه فرهنگی و تاریخی مصرف مواد مخدر در کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: قبل از دوران قاجار به دلیل اینکه برخی از مردم حرمت شرعی مصرف مواد مخدر را قبول نداشتند؛ شاهد مصرف این مواد در میان افراد مسن، طبقات روشنفکر و تحصیل‌کرده جامعه حتی به شکل تفریحی و تفننی بودیم.
این نماینده مجلس نهم با تاکید بر اینکه مصرف مواد مخدر به عنوان یک تهدید جدی در میان مردم نهادینه نشده است، افزود: مصرف مشروبات الکلی مورد مذمت جامعه و دین قرار گرفته اما مصرف مواد مخدر به اندازه مشروبات الکلی مورد مذمت و نکوهش نیست؛ از همین رو شاهد افزایش قاچاق و مصرف مواد مخدر در کشور هستیم.
وی با انتقاد از اجرا نشدن سریع مجازات اعدام برای محکومان مواد مخدر اعلام کرد: تعداد زیادی از محکومان به اعدام مواد مخدر، در زندان های کشوربلاتکلیف  بوده و شاید تعداد آنها به بیش از ۱۰۰۰ نفر برسد که تاکنون حکم آنها اجرا نشده است.
نایب رئیس اول کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار محکومان مهریه و دیه نسبت به جرایم دیگر پایین است، گفت: طبق قوانین کشور، محکومان مالی تا زمانی که موفق به پرداخت دین یا احراز اعسار نشوند باید در زندان باقی بمانند و این موضوع موجب می شود در برخی مقاطع زمانی، تعداد محکومان مالی زیاد جلوه کند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۶۱۹۴۲۱۳۱۶۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.