طراحی پهپاد خودکشی‌کننده!!+عکس

محققان گروه صنایع هوافضای کره جنوبی (KAI) نسل جدید هواپیمای بدون سرنشینی را مورد آزمایش قرار داده‌اند که در زمان حمله به هدف مورد نظر، منفجر شده و از بین می‌رود.

 

 UAV

 

 فناوری بکار رفته در این پهپاد ماه ژانویه به عنوان مدلی برای پروژه‌های جدید فناورانه برنامه دفاعی کره جنوبی معرفی و نخستین تست پرواز با موفقیت در ماه سپتامبر (شهریور) انجام شد.

 

پهپاد خودکشی کننده Devil Killer با طول ۱٫۵ و عرض ۱٫۳ متر حدود ۳۵ کیلوگرم وزن دارد و حداکثر سرعت آن ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

 

هواپیمای بدون سرنشین مجهز به دوربین تصویربرداری،‌ سیستم ناوبری فوق پیشرفته و چندین بمب با قابلیت انفجار گسترده است که پس از شناسایی خودکار هدف، به سمت آن حمله کرده و ضمن برخورد منفجر می شود.

 

سیستم مشابهی نیز توسط محققان ارتش آمریکا در حال طراحی است که امکان حمل یک پهپاد در کوله پشتی سربازان را فراهم می کند؛ این سیستم می تواند در کمترین زمان آماده پرواز شده و تا زمان آشکار شدن هدف در هوا شناور بماند.

 

نسل دیگری از پهپادهای خودکشی کننده غیر مرگبار و نسل پیشرفته پهپادهای جاسوسی با قابلیت پرواز در داخل ساختمان نیز در دست طراحی هستند.

منبع:ایسنا

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.