پهپاد دانشگاه جندی شاپور رونمایی شد

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا-پهپاد دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با حضور مسئولان این دانشگاه و طراحان آن رونمایی شد. از مشخصات برجسته این پهپاد ابعاد ۱۳۷ در ۱۲۵ سانتی متر و وزن تقریبی ۷/۳ کیلوگرم و برد ۱۸ کیلومتر می باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مجتبی والی پور دبیر و مدیر هوش مصنوعی پروژه  پهپاد دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با بیان اینکه مراحل ساخت و عملیاتی کردن پهپاد این دانشگاه دو سال به طول انجامیده است، گفت: از مشخصات برجسته این پهپاد می‌توان به ابعاد ۱۳۷ در ۱۲۵ سانتی متر و وزن تقریبی ۷/۳ کیلوگرم و برد ۱۸ کیلومتر، قابلیت‌های عکسبرداری و فیلمبرداری به صورت زنده، مخابره اطلاعات بر روی زمین، قابلیت کنترل از راه دور، قابلیت تصمیم گیری خودکار، طراحی چندمنظوره، آمادگی برای انجام ماموریت های مختلف و حمل بار اضافه بر وزن خود اشاره کرد.
این پرنده از سیستم‌های چتر، ارابه فرود، ارسال تصویر، پردازش تصویر، دوربین های هوایی و دید در شب و خلبان خودکار برای مدیریت پرواز استفاده می‌کند.
زمینه‌های استفاده و کاربرد این پهپاد شناسایی و امکان استفاده از آن در مناطق با شرایط جوی مختلف، کاربرد در کنترل ترافیک شهری، عکسبرداری و نقشه برداری به صورت دوبعدی و سه بعدی، شناسایی مناطق مورد حریق در جنگل ها و اطلاع رسانی موقعت آن به ایستگاه زمینی است.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.