طرح افزایش ظرفیت انبار نفتی نظامیه اهواز به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایرنا, در مراسم افتتاح این طرح اعلام شد: ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی کشور با بهره برداری رسمی از پروژه توسعه انبار نفت نظامیه اهواز ۱۲۶ میلیون لیتر افزایش می یابد و در مجموع از ۴۶۰میلیون لیتر به ۵۸۶میلیون لیتر افزایش یافته است.

هم اکنون ۲۱ مخزن در انبار نفت نظامیه اهواز فعال است و با افتتاح این طرح، سه مخزن گازوییل به ظرفیت ۵۶ میلیون لیتر، سه مخزن نفت سفید به ظرفیت ۵۴ میلیون لیتر و سه مخزن بنزین به ظرفیت ۶/۱۵ میلیون لیتر به تاسیسات نفت نظامیه اهواز افزوده شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در مراسم بهره برداری از این طرح گفت: برای طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی این پروژه بدست متخصصان و کارشناساان توانمند داخلی ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده که با راه اندازی آن، شمار مخازن ذخیره سازی فرآورده نفتی در این مرکز از ۲۱ دستگاه به ۳۰ دستگاه افزایش می یابد و علاوه بر ساخت مخازن جدید، امکانات دیگری نظیر تجهیزات آتش نشانی و ایمنی برای بهره برداری ایمن انبار به آن افزوده شده است.

‘جلیل سالاری’ افزود: طرح توسعه افزایش ظرفیت انبار فرآورده های نفتی نظامیه اهواز در منطقه‌ای به وسعت ۹۰ هزار متر مربع انجام شده و تمام مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی این پروژه نفتی از سوی مشاوران، پیمانکاران و سازندگان ایرانی انجام شده است.

سالاری افزود: ظرفیت کنونی ذخیره سازی فرآورده های نفتی در کشور حدود ۱۲ میلیارد لیتر است که این میزان با ساخت انبارها و مخازن جدید در کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه به ۱۶ میلیارد لیتر افزایش خواهد یافت.

وی گفت: تا پایان امسال با بهره برداری از طرح توسعه انبارهای نفتی کرمان ، ماهشهر ، بیرجند و ملایر ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی کشور از ۱/۱ تا ۲/۱ میلیارد لیتر افزایش خواهد یافت و امکان ذخیره سازی ۶۰روز فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور فراهم می شود.

در این مراسم’ محسن پویا’ معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با تقدیر از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در مشارکت طرح توسعه انبار نفتی نظامیه اهواز ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد بهره برداری از طرح های بزرگ سازندگی در کشور باشیم.

در مراسم افتتاح این طرح از ۲۰ نفر مدیران، کارشناسان و متخصصان طرح توسعه انبار نظامیه اهواز با اهداء لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

‘سید ابوالحسن آل محمد’ رییس شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز در این مراسم با اشاره به اینکه این منطقه با ۸۰ سال سابقه فعالیت و بهره مندی از ۹ ناحیه تابعه و یک دفتر نمایندگی نقش مهمی در تامین سوخت مورد نیاز هشت سال دفاع مقدس داشته است, گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس انبار نظامیه اهواز دو بار مورد حمله هوایی رژیم بعثی عراق قرار گرفت ولی هر بار با تلاش کارکنان منطقه انبارهای آسیب دیده وارد مدار عملیات شد.

به گفته وی هم اکنون در حوزه عملیاتی این شرکت، ۱۴۰جایگاه عرضه فرآورده های نفتی و گاز CNG فعال بوده و مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

ک/۳ ۶۴۶/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۷۷۸۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.