طرح دوفوریتی مجلس برای الزام دولت به غنی‌سازی اورانیوم با غنای ۶۰ درصد

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: نمایندگان در حال تهیه طرحی می باشند که دولت را ملزم به غنی‌سازی با غنای بالای ۶۰ درصد می‌کند و بناست این طرح با قید دوفوریت به هیئت‌رئیسه مجلس تحویل داده شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس گفت: با توجه به روندی که طرف مذاکره‌کننده در جریان مذاکرات هسته‌ای در پیش گرفته است نمایندگان در حال تهیه طرحی می باشند که دولت را ملزم می‌کند تا غنی‌سازی اورانیوم را تا بیش از ۶۰ درصد افزایش دهد.

وی با بیان اینکه قرار است این طرح با قید۲ فوریت به هیئت رئیسه ارائه شود، تصریح کرد: پیش از این نیز طرحی با قید دو فوریت با عنوان الزام دولت بر حفاظت از دستاوردهای هسته‌ای به هیئت‌رئیسه مجلس تحویل داده شده بود که به سبب شرایط کشور طرح مسکوت گذاشته شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: کشور ما پتانسیل‌های لازم را برای انجام غنی‌سازی با قنای بالای ۲۰ درصد را در اختیار دارد و ما برای تأمین سوخت کشتی‌های خود به اورانیوم با غنای بیش از ۶۰ درصد نیاز داریم که با توجه به هزینه بالای سوخت‌های فسیلی ما نیز باید از انرژی پاک و کم‌هزینه هسته‌ای برخوردار باشیم.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه آمریکا هیچ توافق و حق را در جامعه بین‌الملل به رسمیت نمی‌شناسد، گفت: آمریکا با اعمال تحریم‌های تازه توافقنامه ژنو را زیر پا گذاشته است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.