طرح پوتین برای سوریه

جام جم آنلاین: رئیس جمهوری روسیه از یک طرح برای حل بحران سوریه خبر داد که به گفته وی، اجرای دقیق و به موقع آن می تواند به تنشها در این کشور پایان دهد.

روزنامه الیوم السابع مصر نوشت: ولادیمیر پوتین پس از دیدار با نخست وزیر ایتالیا یک طرح کاری برای حل بحران سوریه ارائه کرد.واظهار داشت ما معتقدیم شیوه حل بحران سوریه باید به ترتیب مبتنی بر این روند باشد: توقف خشونت، مذاکرات، جستجوی راه حل، تعیین چارچوبهای قانون اساسی برای آینده سوریه و پس از طی همه این مراحل تغییرات ریشه ای صورت گیرد.

رئیس جمهور روسیه با بیان این مطلب افزود: هر گونه راه حلی که این روند را به ترتیب طی نکند منجر به هرج و مرج در سوریه خواهد شد.

۱۸ ماه حبس برای مزروعی

رجبعلی مزروعی، از فعالان فتنه سال ۸۸ که هم‌اکنون در خارج از کشور به سر می‌برد به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رئیس جمهور به ۱۸ ماه حبس محکوم شد.

به گزارش ممتازنیوز، رجبعلی مزروعی نماینده مجلس ششم که در جریانات فتنه سال ۸۸، همراه تعدادی از اعضای خانواده خود به خارج از کشور متواری شده بود به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به یکسال حبس محکوم شد.

وی همچنین به جرم توهین به رئیس جمهور نیز به شش ماه حبس و پنج سال ممنوعیت از عضویت در احزاب، تشکل‌ها و فعالیت‌های رسانه‌های و مطبوعاتی محکوم شد.

حکم وی توسط از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب صادر شده است.

وی هم‌اکنون در خارج از کشور به سر می‌برد و گفته‌ می‌شود شاخه برون مرزی سازمان منحله مجاهدین انقلاب اسلامی را تشکیل داده است.

حاکم واقعی مصر

روزنامه صهیونیستی “اسرائیل امروز ” در یاداشت  خود با تاکید بر اینکه شورای نظامی، حاکم واقعی مصر است، پیروزی محمد مرسی نامزد اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری را سناریوی شورای نظامی دانست.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، روزنامه “اسرائیل امروز” در یاداشتی در شماره روز دوشنبه خود به قلم دانیل بایبس رئیس انجمن خاورمیانه و سنتیا برهات نویسنده خود، نوشت: معنای این واقعیت که محمد مرسی اکنون رئیس جمهوری مصر است، چیست؟ آیا همانگونه که روزنامه آمریکایی “وال استریت ژورنال” مدعی شده، مصر از دست رفته است؟ ما عکس این تصور را داریم و معتقدیم که پیروزی مرسی نمادین و دروغین است و مسئولان نظامی مصر این سناریو را ترسیم کرده اند.

نشریه صهیونیستی می افزاید: شورای نظامی مصر از اخوان المسلمین و وابستگان به آن بهره برداری می کند و از آنان به عنوان نمایندگان مدنی خود استفاده می کند، این شورا به اسلام گرایان اجازه می دهد که در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی برسند و ریاست جمهوری را از آن خود کنند؛ اما ما معتقدیم که در هنگام تاخیر مشکوک یک هفته ای قبل از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری مصر، شورای نظامی با رهبر واقعی اخوان المسلمین یعنی خیرت الشاطر دیدار کرد و با او به توافق رسید که مرسی رئیس جمهور باشد اما شورای نظامی حکومت را دردست داشته باشد.

تحریمهای بی نتیجه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ناکارآمدی تحریمها علیه جمهوری اسلامی ایران در راستای توقف برنامه هسته ای کشورمان اذعان کرد.

روزنامه الحیات چاپ لندن نوشت: “بنیامین نتانیاهو” در جمع برخی دانشجویان اسرائیلی اظهار داشت:  تا به امروز تحریمها علیه ایران به نتیجه مورد نظر که توقف برنامه هسته ای این کشور است، نرسیده است.

نتانیاهو این اظهارات را در حالی مطرح کرده که امروز در ادامه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ “هلگا اشمید” معاون اشتون و “علی باقری” معاون مذاکره‌ کننده هسته‌ ای ایران در استانبول با یکدیگر دیدار می کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.