ظرفیت تراکنش‌ها به ۵۰ میلیون رسید

۱۲ام بهمن ،

بینا- مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با بیان اینکه اختلالات هفته قبل به سبب اعمال بعضی تغییرات در شبکه بوده، گفت:با این اقدام ظرفیت تراکنش‌ها به ۵۰ میلیون رسید و تا پایان سال هیچ اختلالی در شبکه به وجود نخواهد آمد.
به گزارش بینا، ناصر حکیمی با بیان اینکه اختلالات ایجاد شده در شبکه به سبب بعضی تغییرات بوده به فارس اظهار داشت: تغییراتی در شبکه ایجاد شد تا اختلالات مقطعی به وجود نیاید چون در اواخر سال حجم تراکنش‌ها افزایش می‌یابد و تراکنش ناموفق قابل تحمل نیست.
وی افزود: در چند روز قبل که روزهای کم ترافیکی بود تغییراتی در شبکه صورت گرفت که بروز بعضی اختلالات اجتناب‌ناپذیر بود و به همین سبب قبل از بروز این مشکل اطلاع‌رسانی انجام شد اما علی‌رغم همه این پیش‌بینی‌ها یارانه‌های نقدی ۱۰ روز زودتر به حساب خانوار واریز شد.
به گفته وی خوشبختانه در زمان واریز یارانه‌ها و برداشت آن مشکلی در شبکه به وجود نیامد.
مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی تصریح کرد: روز یکشنبه به سبب اعمال بعضی تغییرات در شبکه پوزها، این اختلال در این بخش به وجود آمد و روز دوشنبه برای شبکه شتاب این تغییرات اعمال شد و پوزها و خودپردازها با مشکل مواجه شدند اما روز سه‌شنبه که یارانه‌ها پرداخت شد اختلالات کمتر شد و هم‌اکنون میانگین زمان پاسخگویی به ۲ ثانیه رسیده در حالی که در دوره‌های قبل حدود ۱۳ ثانیه بود.
وی در مورد آمار تراکنش موفق و ناموفق در روزهای یکشنبه و دوشنبه، افزود: حجم تراکنش‌ها در آن دو روز حدود ۲۰ میلیون بود که ۱۵ درصد آنها ناموفق بود که این نرخ مناسب نیست؛ البته ما تلاش کردیم در آن مقطع تراکنش‌های ناموفق بیش از ۱۵ درصد نشود.
حکیمی تاکید کرد: روز چهارشنبه میزان تراکنش‌های ناموفق حدود دو تا سه درصد بود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بیشتر تراکنش‌های ناموفق مربوط به پوزها بوده است، اظهارداشت: در روز یکشنبه اغلب تراکنش‌های ناموفق مربوط به پوز‌ها بود اما در روز دوشنبه ۵۰ درصد برای پوزها و ۵۰ درصد متعلق به عابربانک‌ها بود.
مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: با این اقدامات انجام شده زمینه لازم برای عدم بروز اختلالات انجام شده و سعی می‌کنیم تا پایان سال چنین دیگر چنین مسائلی برای شبکه به وجود نیاید.
وی در مورد حجم تراکنش‌ها ایام پایانی سال، تصریح کرد: در روزهای معمولی و عادی حجم تراکنش‌ها حدود ۱۶ تا ۲۰ میلیون است و افزایش تعداد تراکنش‌ها به ۳۰ میلیون در اسفند ماه دور از انتظار نیست و البته سعی کرده‌ایم با اعمال این تغییرات ظرفیت شبکه را به ۵۰ میلیون تراکنش در روز برسانیم.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.