عجیب‌ترین روش درمانی برای دل درد

اردیبهشت ۱۴۰۳

پژوهشگران انگلیسی در اقدامی استثنایی از نوعی روش درمانی منحصر بفرد برای درمان سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر استفاده کرده‌اند که سبب نتایج مثبتی در مبتلایان شده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛  این روش جدید که خواب مصنوعی یا هیپنوتیزم نام دارد و در آن بیمار به خواب مصنوعی فرو می‌رود و پس از مدتی از خواب بیدار می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند: این روش کارایی خود را در بهبود وضعیت و کاهش حملات سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر در بیماران در طول یک بازه‌ی زمانی کوتاه نشان داده است، اغلب بیماران درمان شده با این روش تا ۵ سال دچار مشکلات گوارشی نشده‌اند.

پزشکان در عین حال خاطرنشان می‌کنند که این شیوه‌ی درمانی تنها بر روی بیماران حقیقی اثر دارد و نه اشخاصی که هر از گاهی دچار این مشکل می‌شوند.

گفتنی است، سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر یک مشکل شایع گوارشی است که بین حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از مردم را شامل می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که از علایم این بیماری، گرفتگی معده، نفخ، یبوست و اسهال است و معمولا پس از خوردن وعده‌ی غذایی به ویژه صبحانه علائم آن در فرد ظاهر می‌شود و مشکلات فراوانی را به لحاظ اجتماعی برای او ایجاد می‌کند.

علت قطعی این بیماری شناخته شده اما افسرده‌گی، استرس، رژیم غذایی نامناسب و پیشینه‌ی خانوادگی بر روی آن تاثیرگذار است.

افرادی که این جلسات درمانی را پشت سر گذاشته‌اند بهبود نسبی را دارا شده‌اند زیرا از لحاظ روانی، تلقینات مثبت درخصوص کنترل روده به آنها شده است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.