عدم تعهد وظیفه دفاع از حقوق ۴ میلیارد انسان را برعهده دارد

شاهزاده اردن گفت: ما اعضای جنبش عدم تعهد نماینده ۴ میلیارد انسان هستیم و آنها از ما می‌خواهند که از حقوق‌شان دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی مستقر در اجلاس نم؛ حسن بن طلا، شاهزاده اردن ضمن ابلاغ پیام فرزند پادشاه ملک حسین و تشکر از بیانات صریح رهبری جمهوری اسلامی ایران و محمود احمدی نژاد گفت: امیدواریم این جنبش به فعالیت خود ادامه دهد و اردن بر فعالیت مشترک اعضا تاکید دارد.

وی ادامه داد: ما اعضای جنبش عدم تعهد باید بر اصول این جنبش متعهد باشیم و بر حاکمیت قانون در  ابعاد ملی و بین‌المللی تاکید کنیم.

شاهزاده اردن افزود: اعضای جنبش عدم تعهد باید تعهدات بین‌المللی و قوانین اسناد تصویب شده را بپذیرند چرا که این اسناد برای ملت‌ها بسیار مفید است.

وی تصریح کرد: ما اعضای جنبش عدم تعهد نماینده ۴ میلیارد انسان هستیم و آنها از ما می‌خواهند که از حقوق‌شان دفاع کنیم.

بن‌طلا تاکید کرد: اعضای جنبش باید بر مسئله امنیت جهانی، انسانی و اقتصادی تاکید کنند و آنها را مورد بررسی قرار دهند چرا که همه ما خواستار منطقه عاری از سلاح کشتار جمعی هستیم.

وی با اشاره به مسئله فلسطین ادامه داد: حفظ کرامت انسانی مسئله مهم امنیتی جهان است و در این راستا اعضای جنبش باید نقض حقوق بشر در فلسطین را محکوم کنند.

بن‌طلا در پایان خاطرنشان کرد:‌امروزه تعداد بیشماری از آوارگان جهانی مسلمانان هستند و ما اعضای جنبش عدم تعهد باید با مشارکت شکاف میان حرف و عمل را برای حمایت از آنان پرکنیم و بنابراین در راستای این مهم مسئله مهاجرت باید در این اجلاس مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/پ۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.